Alla inlägg den 1 augusti 2022

Av Niclas Bernhardsson - 1 augusti 2022 23:00

Måndag morgon och visst sov man lite bättre men sömnen blev ideligen störd av att vägen låg 30 meter nedanför och några partysugna amerikanare skrek i natten och en ambulanshelikopter landade och lyfte strax intill. 
Klockan 03.50 så bestämde jag mig för att det fick räcka och vi hade bestämt att få upp vid 04.00. 
Vi rullade ihop liggunderlag och sovsäckar och gick på toan samt borstade tänderna. En granne gick också upp och jag frågade om han var trött så han såg lite sliten ut. Nädå, jag är sjuk, sade han på engelska... Hm, han skulle också på färjan. 
Det gick smidigt att packa upp allt på hojen och snart rullade vi mot färjan. En liten felkörning men vi hade gott om tid. 
Det blev lite väntan där men sen fick vi åka upp och jag backade först in men så ingen annan gjorde det så ändrade jag då det blev bättre utrymme.

Lite frukost men den lilla frukosten var bland det dyraste jag ätit. Jag förstår att alla andra stod i kön på det vanliga stället. Jag som trodde jag var smart och hittade ett ställe utan kö. 
Sen vilade vi mest och när vi skulle starta blev jag först livrädd. Det händer Ingenting men det var flera choppers som dragit igång och ljudet var öronbedövande. Jag försöker lyssna om jag ändå fått igång den men inser att själva strömbrytaren är av och sen hoppar den igång som ingenting. 
Vi hamnar bakom en annan motorcyklist men hon är alldeles för försiktig i de roliga svängarna ut från Nynäshamn så vi åker om och tar sedan vägen mot Skansundet och tar oss en varsin god räksmörgås. Vansinnigt gott och det ger oss energi att orka hem sen.

Väl hemma är tanken att vila lite men då vi plockat bort allting så kommer Rosie och Tomas på fika och det är trevligt. 
Vi hann dock sova en stund innan vi kollade på lite virke på Woodys och snackade lite med trevlige Per. Sen drog vi till Västerljung för att försöka få tag på lite hallon men det hade de visst slutat med.

På kvällen tittade vi lite på Allsång samt såg några avsnitt av Manifest. Nu har den tagit sig igen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards