Alla inlägg den 6 augusti 2022

Av Niclas Bernhardsson - 6 augusti 2022 23:00

Lördag och vi sov hyfsat länge och tog sedan en god kopp kaffe.

Jag gjorde ett nytt försök med kemiskt trä på fönsterkarmen och kände mig riktigt nöjd. Nu skall det bara slipas och sen kanske en sista förbättring. Det blir ju bra men är svårt att jobba med. 
Egentligen skulle vi varit i Gränna idag, för ett simlopp Ullis skulle deltaga i, men osäkerhet kring bansträckning gjorde att vi hoppade det denna gången. 
Sen drog vi iväg till Mörkö för att kolla in en loppis och eventuellt skulle vi fortsätta till Södertälje för ett inköp av ett motorcykelbatteri. Jag har länge tänkt att beställa ett nytt men är det så himla dåligt med Biltema? tänkte jag. Jag tänkte väl att det är några hundringar billigare och därför tänkte jag köpa ett bättre och förstås dyrare. Jag började ändra mig och fotade batteriet i alla möjliga vinklar. 
På vägen ut till loppisen så inser jag att jag glömt mobilen så Felix fick skicka över bilderna till Ullis.

På loppisen tyckte jag det mesta var skit men så ser vi en fotmassage från Trend Rehab och sådana brukar vara bra och rätt dyra. Maskinen såg helt ny ut och en snabb googling visade att de låg på runt 1500-2000 kronor. Då vi egentligen inte hade tänkt köpa den så gjorde ändå priset på 150 kronor att jag köpte den. Dock med lite prut och det var väl det enda i kråksången då jag inte gillar att pruta men jag hade ändå satt en gräns. Den visade sig vara i mint condition. Apropå mint condition så rättade jag en säljare som sålde fina och coola muminkoppar i mind condition. Mint heter det väl ändå? sade jag. 
Liten fika på det innan vi åkte över färjan och ett besök på Biltema. Där hittade vi rätt många saker och så köpte jag då ett nytt batteri och jag trodde det var ett skämt när jag såg priset på 469 kronor. Jag hade nog räknat med 850-900 kronor så det är ju lite larvigt att jag väntat med inköpet.

På Biltema tänkte vi prova att äta lite men själva maten var slut så vi körde på en french hot dog istället.

Hemåt och där fastnade vi framför Netflix igen och när det var dags för mat så körde vi lathet hämtmat. 

Mot kvällen drog Ullis och jag till Stensund för ett kvällsdopp och det är ju så skönt. 

Hem igen och det blev återigen några fler avsnitt av Manifest.

Vi såg förresten älg på vägen hem och som vanligt rådjur och kronhjortar.

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards