Alla inlägg den 10 augusti 2022

Av Niclas Bernhardsson - 10 augusti 2022 23:00

Onsdag och jag var helt klart lite seg på morgonen men kom upp och på vägen till jobbet kom jag på att jag nog borde ta gamla E4:an, då den är skönare än motorvägen. När jag närmar mig Tystberga kom jag på att det är nylagt oljegrus en bra bit efter strax därefter och får ta en liten omväg och kör upp på motorvägen iaf. 
Jag kom dock i tid och nu åkte jag till Alpha för möte med idrottslärarkollegorna.

Gemensam lunch i hamnen och sen en kort återsamling innan jag drog till mitt. 
Efter jobbet så kom jag hem och inser att jag nog borde få hjälp med lilla motorcykeln då både Tim, Cilla och Felix är där.

Jag hyr ett släp och Tim och Cilla passar på att hänga med och hjälper mig med hojen så får de även skjuts hem då de hade fått skjuts av Felix då de fått punktering på sin bil och varit iväg och fixar reservdelar.

Vi flyttar hojen från verkstaden till en privatperson, som lovat att titta på hojen.

Efter att lämnat av hojen och Tim och Cilla så blir det lite kaffe med Ullis och Felix innan jag och Ullis drog uppåt för att kolla campingprylar. Vi behövde både stolar och bord men det visade sig var väldigt utplockat.

Vi hittade iaf fyra stolar och dynor.

Efter lite middag på Sibylla så var vi och lämnade stolarna, och lite annat, på campingen och åkte hem igen.

På vägen hem så får man krupa då vi först får smyga förbi en liten söt räv och sedan flyger en fågel upp bredvid bilen. Strax därefter så rör det sig fram och tillbaka på vägen och det är vildsvin. När ledaren sett att jag stannat så springer 6-7 stycken över vägen framför oss.

Snart är det en annan räv och bilar stod stilla från alla håll men han sprang upp i skogen bredvid mig så jag smög förbi och snart rullade de andra bilarna, från motsatt håll också. 
Några rådjur också samt kronhjortar. :-)

Lite sent hemma men vi kollade på ett avsnitt igen och stupade i säng. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards