Direktlänk till inlägg 21 september 2022

Felbeslut

Av Niclas Bernhardsson - 21 september 2022 23:00

Onsdag och det var studiedag. Datorn hade jag kvar på skolan så jag var lite osäker på när vi skulle dra igång men jag borde ju vara på plats klockan 8. Jag satsade på det. När jag kommer fram till Centralstationen så är klockan bara 07.35 och jag kunde gått och väl fortsätta till busscentralen och där gå på stadsbussen. Det var ju lite osäkert om bussen skulle stanna på fruängsgatan men det gjorde den igår. 

Först tar jag fel väg så jag kommer ut där bussen svänger ut mot fruängsgatan eller brukar göra i alla fall. Idag var vägen visst helt avstängd och jag får då väldigt lång väg fram till stationen efter fruängsgatan. Jag inser att det nog är kört och börjar gå framåt. Sedan blir det lite småjogg och rätt som det var så kommer bussen och jag inser att jag säkert kan få bussen att stanna om jag tokspringer men jag vill inte stanna den för min skull och jag fortsätter att gå. När jag är framme vid järnvägsbron så säger Ullis, som jag pratade med, att det är ju bara backen kvar och det hade hon rätt i. Så jag fortsatte att gå men vägen är längre än man tror och sen tar jag ett till felbeslut då jag skall "gena" i skogen som jag aldrig gått i. Stigarna gick inte riktigt som jag trott och berget i mitten var högre än förväntat. Nåväl. Jag är framme typ tio minuter över och allt hade visst startat klockan 8 men som tur var så var det inga klasser som jag undervisade i och jag kunde ta det lite lugnt. Pust!

Efter studiedagen så var jag riktigt trött och hämtade något i gympasalen och där fick jag för mig att jag borde ta samma väg tillbaka och hoppa på en buss från Cirkle K. Återigen ett felbeslut för där åkte inga stadsbussar och jag missade precis en landsortsbuss. Det blev till att traska igen men jag kunde hoppa på en buss vid järnvägsbron och sedan gick det fort. 

På bussen hem så pratade jag med en gammal elev och det blev många minnen - kul!

Hemma så åt vi lite och sedan gick Ullis och tränade och jag monterade upp ett eluttag. 

Vi avslutade kvällen med att titta lite på teve och det blev tidigt i säng då jag var toktrött. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards