Direktlänk till inlägg 24 september 2022

Slö start

Av Niclas Bernhardsson - 24 september 2022 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra och jag var ovanligt seg och fastnade i sängen men gjorde ändå lite nytta med datorn. 

När Ullis kom hem var jag i alla klar och vi åkte mot Nyköping för att gratulera lilla Elton som döpte sig. Vi kunde tyvärr inte närvara då dopet var på valdagen och då jobbade ju jag och Ullis. 

När vi kommer fram så ser vi att det ändå är många bilar där och även Ullis andra lillesyrra, med barn, vad där men även Ullis pappa och hans fru. 

Vi hade tänkt gå på bio efter men det är ju lite pinsamt att dra iväg men nu hade vi rätt många timmar tills det var dags och det blev ganska lagom med tid och vi hann fika och prata ordentligt. Som vanligt så blev det lite tävling och mig skall man inte utmana i att balansera saker och nu blev det att balansera någon leksak på fingertoppen. Förutom vinst till mig, såklart (!), så slutade det med att ett barn slog undan leksaken så den for in i ögat på en annan. Ajdå! Det var inte det slutet vi ville ha så min så kallades vinst blev en pyrrhusseger...

Vi tackade för oss och hann in på Mc Donalds innan och åkte sedan till biografen. Vi tänkte se Bränn alla mina brev, av Alex Schulman, det är i alla fall han som skrev boken. Ullis och jag hade lyssnat på boken och jag hade visserligen missat lite i början men filmen var riktigt bra. Den kändes inte alls så lång som nästan två timmar. Undrar dock om inte boken skulle varit ännu bättre, jag är ju inte riktigt van vid ljudböcker men det funkar ju absolut. Filmen får 3,5, av 5. 

Sen hem och på vägen såg vi något mycket märkligt. Det var som att ett stort flygplan närmade sig Nyköping men det verkade vara på alldeles för låg höjd och det såg konstigare och konstigare ut. Sedan ser vi att det ser ut som något typ av rymdskepp men det var mer som en jättestor drönare med en diameter runt 2-3 meter. Den hovrade runt 20 meters höjd. Tyvärr hann jag inte få upp kameran men tänk er en jättestor drönare.

Väl hemma var båda trötta och vi tittade lite på teve. Det blev en ny dramaserie om en boxartjej. Riktigt bra faktiskt och vi såg två avsnitt i följd. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards