Direktlänk till inlägg 1 juni 2023

Välkomnade nya elever

Av Niclas Bernhardsson - 1 juni 2023 23:00

Torsdag och idag gällde det att komma fort till skolan då jag skulle byta arbetslag och ta emot de nya sjuorna, som börjar i höst. Jag började dock med att raka mig då jag tyckte jag såg sliten ut och skägget ovårdat. Nu var det ju ett tag sedan och jag brukar ju raka mig då det är något speciellt och det var det ju i tisdags och sen tänkte jag att det kan vara bra att se lite anständig ut inför de nya eleverna.

Då jag inte haft några nior alls så hade jag egentligen ingen koll på det nya arbetslaget men jag fick till mig ett schema och på mailen hade jag lite information. Det gällde att jag läste fort som sjutton på morgonen men jag blev också uppringd då jag glömt att klarmarkera betygssättningen så det fick jag börja med. Efter den lilla detaljen så mötte jag då upp kollegan jag skulle samarbeta med och som tur var så var hon bra insatt i dagen och jag försökte läsa på mig så gott det gick och jag lovade att ta hand om introduktionsleken och att jag kunde fylla ut tiden lite med något framme vid tavlan om det behövdes. 

Jag blev lite svettig av att vara lite i tidsbrist och nu behövde jag springa lite fort på toaletten och sen var det dags. Det var ett gäng elever och efter leken så gick vi då upp till klassrummet och jag hittade knappt själv dit då det var på en sida jag aldrig är i. 

Hela dagen gick kanon men det var lite tight med tid men då körde vi bara över några minuter så ingen behövde stressa. 

Efter det så var det en ordinarie lektion med en klass men den blev väldigt lugn då jag inte hunnit landa riktigt. Vi avslutade med ett härligt beep test, för de som ville. 

Sen var det bara att bege sig hemåt då min sista lektion blev inställd då det var hemstudier för sjuorna. 

Ned på stan och sen hemåt. 

Väl hemma blev det lite softande och vi somnade och sedan fick vi kämpa för att komma ned i källaren och börja cykla. Vi lyckades till slut och jag körde mitt vanliga pass på 70 minuter och höll en helt okej och låg snittpuls fastän motståndet var konstant 185 watt. Det kanske börjar hända något. Jag är bara lite orolig att jag kör lite för lätt. Några kända auktoriteter tycker ju att man skall köra rätt hårt på cykeln så jag är lite kluven. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards