Alla inlägg den 9 juli 2016

Av Niclas Bernhardsson - 9 juli 2016 16:13

Så var det dags att testa nya tempocykeln och det var klart spännande. Det kändes rätt omgående att jag fått in sadelhöjden riktigt bra. Vi rullar ut från biblioteksvägen och vidare förbi OKQ8. Och Ullis trampar på. Jag däremot... Jag trampar ingenting och rullar bara men närmar mig henne hela tiden. Framme vid bron så planar det ut och kanske går det lite uppåt då. Då får jag trampa lite lätt. Hmm, det här bådar gott! Riktigt bra rull på cykeln. Och så fort det går det minsta nedåt så bara försvinner jag, utan att ta i. Så Ullis börjar direkt att prata om ny cykel för hennes var ju inget bra. Fast den är bra men det är klart att det är skillnad mot en snabb tempocykel. Vi körde kustvägen mot Nyköping och det var lite blåsigt och det var ju ett bra test för mig med det fetare framhjulet och dischjulet bak. 

Vi funderade på om vi skulle stanna och ta en fika vid Å-stugan och vi lutade åt att vi skippade det. Men när vi närmare oss så känner vi att det vore skönt att sträcka på sig lite och en kaffe vore ju inte fel. De hade dessutom en god grillmacka. Så de fick bli varsinna sådana och kaffe till. Nice! Sen gick solen i moln och man frös lite. Men precis, då vi skall börja cykla igen, så kom solen fram igen. Riktigt skönt. Och nu vaknade även Ullis till så vi pressade lite hårdare och en km såg jag gick i snitt på 47 km/h. Men det är säkert ned mot sillen. Max var iaf 58,2 km, säkert från samma ställe. Men nästan lite läskigt att köra så fort. Iaf då man ligger i tempobågen. 78 km idag, det får räcka. Nu skall vi på bröllopsfest, det blir kul!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards