Alla inlägg under augusti 2011

Av Niclas Bernhardsson - 31 augusti 2011 21:59

Så var det onsdag och egentligen så skulle vi haft match idag men motståndarna fick inte ihop lag. Så då blev det träning istället och nu har Tim börjat i laget igen. Han var rätt taggad och körde på rätt bra. Felix låg hemma och var sjuk men börjar bli bättre så till på fredag så hoppas jag att han är med och kör match igen.

Hursomhelst så var jag själv lite småseg och kände dessutom av benhinnorna igen. Så det blev lite halvslött för mig. Och då vi körde match så var jag back initialt och sedan målvakt.

Av Niclas Bernhardsson - 31 augusti 2011 21:55

Ser att det börjat rassla till lite i shopen. Kanske har rädslan för börsrasen börjat försvinna och skall man vara ärlig så är det bästa botemedlet för finanskris just att handla mera - så köp på! ;-) Skämt åsido så är det lite mindre drag på semestern för mig och det kan ju bero på att jag har mera fokus på näthandeln. Idag blev det förresten en riktigt bra dag och det passar ju bra när jag skall börja få hjälp i butiken imorgon av min kära fru Ullis! :-) Härligt! Hon är grym på att organisera så jag hoppas på ett lyft! :-0

Av Niclas Bernhardsson - 29 augusti 2011 22:44

Kära gulliga farmor har blivit sämre, på ålderns höst, så vi bröder, med familjer, snackade ihop oss om att åka till lasarettet för att hälsa på farmor. Det var riktigt trevligt och farmor blev glad av att träffa oss. Hon satt med ett roligt gäng tanter som tyckte att de också "skulle få en släng av sleven" då vi kramade om henne! He he... Jisses!

Vi råkade tajma in hennes middag så det försvann en del tid men det är sånt som händer. Det var iaf trevligt att träffa henne.

Nu på kvällen så kom vi hem och hoppade in på affären och köpte oss lite glass för att ha till Robinsons. Jag var dock mer sugen på att fixa lite med golvet och började mäta upp lite. Det är fortfarande en bit kvar som är lite trixig och jag mäter hellre lite för mycket än för lite sas. Sen var det sport och då hoppas jag in på ett hörn och sen vete sjutton vad som hände men jag "toksomnade"! Oops! Nä, dags att göra sig iordning för natten och fortsätta jobba imorgon bitti istället.

Av Niclas Bernhardsson - 29 augusti 2011 22:34

Ja, frågan kanske är berättigad för tittar man på videon så ser man faktiskt att Blake smårycker precis innan Bolt tjuvstartar. Och kanske var inte lösningen helt optimal med att man blir diskad direkt. Helt klart så finns ju chansen att det lilla rycket Blake gör lurar Bolt. Man måste ju betänka att kroppen är 100% fokuserad på att sticka iväg och det är mycket som kan trigga igång att man drar igång.

Kanske en lösning är att man liksom i tennisens Hawk-Eye har chansen att utmana domarna. På idrott på hög nivå har man ju liksom lite mer resurser. Och man kanske kan gå in i en turnering med 2 utmaningar eller något liknande. Vinner man en utmaning så har man fortfarande 2 utmaningar kvar typ. I min bok så skulle iaf Bolt fått chansen till omstart då man då inte helt kan vara säker på att han inte lurades iväg av Blake.

http://www.youtube.com/watch?v=kiIDlaujtZc&feature=player_embedded#!

Av Niclas Bernhardsson - 29 augusti 2011 10:38

Hurra! Fick rätt mot Easypark! :-) Jag beställde en tjänst där man skall kunna ringa in och betala parkeringen med mobilen. Det verkade ju smidigt och ingenstans så upplystes det om att man var tvungen att betala en veckoavgift också. Jag utgick ifrån att det togs från själva avgiften då man parkerade. Jag hade parkerat för 4 kronor och skulle sen betala 279 (har jag för mig att det var) och det kändes ju inte sådär kanon direkt. Försöker ringa upp men får inte tag i dem och då glömde jag förstås bort det där. Jag får en påminnelse och ringer då upp igen. Får rådet att maila och förklara läget. Jag mailar och väntar på svar men får inget... Glömmer bort igen... Sen kommer det från Inkasso och summan är runt 500 kronor! :-0 Ringer inkassobolaget och förklarar läget varvid dem "fryser" min räkning och nu kom svaret från Easypark att de skickar en kreditnota! :-) Så all heder åt dem men samtidigt utfärdas en liten varning att vara observanta. Kanske parkerar du mycket och då kanske det kan vara en bra idé. Men det smidigaste är väl ändå att betala med kort?

Av Niclas Bernhardsson - 27 augusti 2011 22:20

Så var det dags för Bellmanstafetten och stackars Ellinor var inte frisk från sin förkylning men Marie var tuff och ställde upp. Skönt!

Vi samlades utanför hos mig och Ullis vid kl. 09:00 och gjorde upp planerna. Eller, om vi skall vara ärliga, väntade på mig.

Men vi kom iväg och det blev 3 bilar upp mot Stockholm. Jag och Henke, som körde varsinna bilar, åkte i lite konvoj, och åkte direkt in vid den vanliga parkeringen. Typ den som finns när man åker in vid Statoil. Men någon hade hört att det fanns en gratis-parkering på andra sidan så då åkte vi dit. Det var lite närmre men lite promenad har ju ingen dött av och nu var dessutom starten flyttad så det kanske var närmre vid den nya parkeringen. Och skall jag vara ärlig så tror jag att det nu var samma sträcka som då jag sprang för FK Studenterna 2005. Då hade jag också startsträckan och man kunde se Erik Sjökvist dra iväg i ensamt majestät. Nu var jag inte lika snabb och när jag kom fram till samma ställe så hade ganska många redan börjat försvinna.

Men för att göra historien lite kortare så var det en urmysig dag med bra kämpainsatser och trevligt umgänge. Tyvärr så hade jag själv lite problem med benhinnorna och jag vet inte om det var dem eller in dåliga kondition som jag skall skylla mest på. Jag tror jag hade runt 25.30 på min sträcka och det var ju hela 6 minuter sämre än 2005. Men det är bara att gilla läget. Nästa år skall det gå bra mycket snabbare och alla kämpade gott idag. Vårat första-lag kom på plats 41 och nästa år så satsar vi på topp 30 iaf. Mixedlaget slog herrlag 2, och jag var alltså med i det sistnämnda. Jag säger som en i laget sade - Fan vad kul det här är! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 26 augusti 2011 21:19

Fredag och jag ville få upp markiserna. Det verkade ju inte så avancerat men nog sjutton tog det tid. Man ville ju vara säker på att det blev rätt så jag mätte nog lite väl noggrant. På ena sidan var det rätt tight men det skulle enligt leverantören funka. Men det är inte många mm på sidorna till godo. Hmm, men det får gå. På andra sidan så blev det till att måttbeställa och det blev så klart mycket bättre. Men så är frågan om invändigt eller utvändigt. Jag med snörena alltså. Jag hade ändå inga bra rör hemma, där snörena helst skall gå igenom, så jag satte upp det på utsidan så länge. De små hålen som blir syns ju inte sen. Sen var det lite kunder i butiken förstås och då var det bara att hoppa ned från stegen. Och en del jobb med enklaresport Running Club men det är ju så jäkla roligt iofs. Fick förresten hem lite roliga reklamartiklar, däribland visitkort för löparklubben - kul! Nä, imorgon är det dags för Bellmanstafetten med dåliga benhinnor. Men med bra uppvärmnning kanske man kan hoppas på en hyfsad tid. Dags för lite behövlig sömn.

Av Niclas Bernhardsson - 25 augusti 2011 22:06

Så var det torsdag och dags för elljusspåret i Trosa. Men som vanligt så samlades vi vid Trosa Löparbanor. Väl där så ser vi, dvs jag och Ullis, att det är några stycken som väntar och de flesta skall springa Bellmansstafetten på lördag. Så vi bestämmer oss för att skippa spåret och bara köra lugnt på banan istället. Vi värmer upp med 4 varv och sen blir det lite stretch som vanligt. Därefter så är det lite löpskolning och förutom de vanliga övningarna så körde vi även lite sprättgång och det var nog nytt för de flesta. Jag hade knappt själv kört det så jag provade lite i smyg då ingen såg först! :-)

Efter löpskolningen så började vi köra lite lugn distans och snackade lite skit sinsemellan. Rätt behagligt. Sen lägger jag in lite löpning i strumplästen så att några skall få ned framfoten först. Och så provade vi igen med skor och vilken förvandling. Steget ändrades direkt. Coolt! Mer för vissa och mindre för andra. Sen dyker en annan löpare upp som var lite sen och hade åkt direkt till spåret för att möta upp. Han blev lite förvånad att han var själv och började springa några varv. Sen började han ana ugglor i mossen och provade att åka bort till banan istället. Det jäkligaste är att han bor nästan granne så vi får lära oss att samåka istället! Nu var han ju iofs sen.

Tyvärr så fick jag lite för ont i benhinnorna och ville inte riskera för mycket så jag fotade lite istället. Hur långt det blev idag har jag ingen aning om men jag sprang iaf lite mindre då jag klev av rätt tidigt. Nu är det bara att ladda för lördagen! Det blir kul!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards