Alla inlägg under februari 2010

Av Niclas Bernhardsson - 26 februari 2010 00:29

Så var man då uppe i Mora igen och som vanligt så slås man av att det är rätt långa avstånd... Suck!

Väl på plats så köpte jag mig ett partytält för att kunna slänga upp utanför där jag kan sickla till kunder. Men nu kommer jag att vara i Moraparken och sickla samtidigt som jag förhoppningsvis kan jag göra mig iordning själv för att åka Öppet Spår på måndag. Men jag har inte hunnit tränat så mycket samtidigt som jag själv har jobbat väldigt mycket.

Så eftersom jag inte har något marknadsstånd i år så är det helt okey om Ni sprider det lite att jag trots allt befinner mig i Mora och kan fixa iordning skidor.

Men nu måste jag nog få lite sömn! Igår natt så höll jag på att sopa av snö från altantaket så jag blev alldeles matt.

Av Niclas Bernhardsson - 22 februari 2010 23:03

Nu är det alldeles för mycket jobb för mig men så blir det inför Vasaloppet. Ikväll så kom det en dam som även plockade med sig sin väninnas skidor och den sistnämnda verkar ha kört i ett grustag vilket gjorde mig lite orolig att det satt kvar partiklar i belaget. Och eftersom det är så mycket att göra nu så kommer jag att dra ned lite på bloggandet, jag hinner helt enkelt inte med. På jobbet idag var jag riktigt trött men det var nog inte bara trötthet för ikväll så blev jag lite förkyld och febrig men jag kan på intet sätt vara hemma imorgon då jag varit hemma lite väl mycket nu på slutet. Kan tänka mig att det ser misstänkt ut då jag har mycket att göra hemma. Vi köpte förresten lite möbler igår från Ikea och det vore ju najs att hinna montera ihop dem. Eller det var nog förresten bara en hylla men den var rätt tung och stadig. Fast nu väntar nog sängen... Imorgon kommer jag att ha fullt upp. Har ett viktigt möte imorgon men det är nog omöjligt att hinna vara med på det. Jag hoppas de har förståelse för det.

Av Niclas Bernhardsson - 19 februari 2010 00:24

Jisses! Idag fick man verkligen jobba! En kund som egentligen bara skulle ha 1 par med sig hade även sin tjejs skidor som varit uthyrningsskidor och belagen var för sjutton ditlimmade så det var lite tjuriga att sickla. Sen gick jag över till min kunds skidor och fastän de var så gott som nya så hade han varit lite för het, förlåt för ordvitsen, med strykjärnet! Belagen var lite småslitna på hans skidor också. Samtidigt så står min lilla Felix och fryser då han, för min skull, står och väntar in postbilen som aldrig vill komma. När jag äntligen är klar med skidorna så går jag på en annans kunds skidor och även han skulle bara ta med sig sina skidor men hans pappas skidor följde visst också med. Jag började med sonens skidor och de hade varit stålsicklade förut så det skulle ju bli ett lätt jobb men han har ju för sjutton varit ute och kört på värsta grusvägen med ordentliga repor som följt och när jag ser hans fästzon så kommer jag ihåg att jag även skällde på honom förra gången. Vissa är så försiktiga med sandpappret men det är inte han... Hmm, nu ruggade jag själv upp en fästzon till honom och kortade även av lite baktill.

Sen så var det pappans skidor och vid första anblicken så såg det mycket fräscha och bra ut men skenet bedrog! Jäklars! De var enormt snedslitna och jag var faktiskt till slut tvungen att snedställa sickeln för att komma åt på kanterna av belagen och eftersom de var så snedslitna så hade han aldrig kommit åt att sickla bort alla paraffin! Han lär bli chockad över hur bra glidet blir men skall han ha det helt plant så måste han stenslipa eller köpa nya skidor för trots att skidorna så mycket bra ut så lär de vara ett antal år. Han är förresten hela 72 år och när jag tänker efter så har jag nog snackat lite med honom uppe vid skidklubben.

Det blev iaf ett antal timmars sickling så nu är jag helt slut!

In i duschen och hopp i säng!

Av Niclas Bernhardsson - 18 februari 2010 00:30

Nä, det kändes inte direkt kul men en kund har inte betalat en räkning och vi är snart uppe i ett halvår. Först så fick jag tag på honom och det lät som han förstod. Sen är det stört omöjligt att ens få ngt svar från honom så nu var jag tvungen att skicka ärendet vidare. Annars så är det riktigt kul med många nöjda kunder. Igår så fick jag förresten sådan trevliga komplimanger så jag verkligen smälte! Typ att jag verkade så ärlig och trevlig. Så hör sen, Magnus! ;-)

Får hoppas att jag slipper använda mig mer av indrivningsföretaget. Idag blev jag förresten uppringd av ett företag som "bara" ringde runt och ville hälsa på alla gamla kunder och "bjuda" på en lite present. Eftersom jag aldrig hört talas om dem så lät det lite konstigt men det var ju inte så konstigt enligt dem. Det var ju typ 3-4 år sedan och då fattade man direkt. Direkt oseriöst företag som vill låtsas att man redan varit kund hos dem och hade jag bara kommit ihåg vad företaget hette så hade jag förstås skrivit det. Det handlade iaf om kosttillskott eller ngt liknande.

Av Niclas Bernhardsson - 15 februari 2010 23:12

Jisses! Nu är det så mycket beställningar så man hinner inte riktigt med.... Så den här veckan så kör jag lite mindre på det vanliga jobbet och kör lite mer med enklaresport.

Men ibland så hinner jag förstås kika lite på TV också! Wow! Grymt kört, Kalla! Stort grattis! Nu blir livet sig aldrig mer likt! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 14 februari 2010 22:21

Ullis och jag drog på oss skidkläderna och satte oss i bilen och drog till "Trollet"! Där tog vi lite frukost och beställde sedan 4 stycken bakelser som vi kunde ha och fira Alla hjärtans dag på hemma. Samtidigt skulle även svärfar och Ullis lillesyrra med och åka så vi möttes upp vid Häradsvallen. Där plockade jag ut mina nysicklade skejtskidor och vi åkte iväg. Det började direkt med en ganska grym backe och att staka sig uppför den gjorde att jag väl kände direkt att det skulle vara omöjligt att staka sig igenom hela Vasaloppet utan fästvalla på skidorna. Svärfar kände sig lite het men jag drog iväg själv och sen märkte jag inte av honom på ett bra tag. Det var först när jag hade vänt och börjat åka tillbaka som jag möter honom och sedan Ullis som hade väntat lite på "Millan". När jag kommer tillbaka, det är lite småtrixigt i skogen och med ett enkelspår så gäller det att vara alert om man möter någon.

Sen får jag för mig att åka ut på gärdet men det är ett stor misstag för stavfästet är lika med noll. Stavarna bara åker igenom och då blir det lite småjobbigt att bara staka. Spåren är också riktigt mjuka. Sen börjar jag frysa ordentligt om tårna eftersom jag inte använder benen så när jag kommer tillbaka till klubbstugan så närmast springer jag in och tar av mig skorna.

Sen efter en kort stund så kommer Millan och hon hade struntat i att åka ut på gärdet men det hade förstås inte Ullis och svärfar gjort som dessutom tagit en tur på andra gärdet men det hade visst varit ännu värre.

Efter det så blev det lite fika i klubbstugan och sen blev det lite bråttom då jag skulle träna fotbollskillarna däribland Tim och Felix.

Fotbollsträningen var helt okey med lite olika övningar och sedan lite spel på slutet där jag själv alltid är med. Kul men det var väl inte min bästa insats.

Sen gick jag hem och började måla lite i gillestugan igen men det dröjde inte länge förrän jag ville ut och åka skidor igen. Innan hade vi dessutom fikat igenom med familjen och vi tog de där bakelserna men de var nästan för mycket. Det var så det vände sig i magen.

Men fort iväg och klockan hade börjat ticka på så när vi äntligen kom iväg så var klockan redan 17:00 och det hade redan börjat skymma. I början så kändes det rätt bra men Ullis tryckte på rätt fint så när jag kom ikapp henne, hon startade lite innan, så valde jag att lägga mig bakom ett tag. Dock så valde jag att köra på efter ett tag och det gick rätt fort till Trosa. Där vänder jag och när jag möter Ullis så vill hon åka och lämna västen så jag vänder tillbaka igen med henne.

Nu börjar dock krafterna tryta så det märks att man inte fått ngt vettigt i magen på länge. Sen blir det mörkare och mörkare rätt snabbt så jag får verkligen åka tillsammans med Ullis som har pannlampa.

Väl tillbaka så ringer vi till den grekiska kolgrillen och beställer lite hämtmat. Skönt att slippa göra mat när det varit mycket träning.

Nu ser vi vidare på Zlatan och resten av Barcelona som får kämpa lite för att få med sig en pinne!

Av Niclas Bernhardsson - 13 februari 2010 21:16

Vet inte riktigt om man får avslöja vilka ens kunder är men rösta på Orsingarna för tusan! ;-)


Där har vi en kille som är smart och struntar i glidvallan! :-)


För övrigt så anser jag att Saade, Pauline, Orsingarna samt han... vad heter han... Den kände killen? Han som sjöng med Carola förstås. Men nu står det still. Ja, han var ganska bra.  Andreas .... någonting. Ah, Johnsson! :-) Ja, de var allesammans ganska bra men några andra lät verkligen inte bra.

Av Niclas Bernhardsson - 12 februari 2010 23:06

Idag så tyckte jag att det fick räcka med inaktivitet så jag hängde på till "Vallen" och där skulle jag ju instruera killarna men när det blev lite spel på slutet så hängde jag på själv. Det var kul och nog en bra början med lite lätt fotbollsspel. Det kändes som en kanonbra träning och det är nog bra då även tränaren är riktigt peppad. På söndag så blir det träningsmatch mot Harg. Då får även Tim vara med! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards