Alla inlägg under februari 2023

Av Niclas Bernhardsson - 28 februari 2023 23:00

Tisdag och jag kände mig fortfarande lite smått otaggad och kanske hänger det ihop med att jag inte riktigt vet vad jag vill till hösten. Det kan tyckas vara tidigt att fundera på det nu men ibland är det bra att veta vad man själv vill.

Hursomhelst så gick även den här dagen och på kvällen så väntade löpträning med klubben. Idag var det lugn jogg som stod på schemat men någr var sugna på lite mer intervaller så det blev bara jag och Ullis som joggade iväg men det kändes bra då jag inte sprungit på länge och inte ville bli stressad. 
Vi joggade på och jag kämpade mentalt och det blev förstås värre och värre och när vi kom tillbaka till banan var det inga kvar och vi hade fått ihop 9,5 kilometer på en timme. Låter kanske inte så imponerande men jag var riktigt nöjd. 
Väl hemma var det dusch och sedan Biggest Loser.

Av Niclas Bernhardsson - 27 februari 2023 23:00

Måndag och det var dags att börja jobba igen men det emot och det rätt rejält. Kombinationen lov och mycket träning hade gjort mig riktigt seg men som tur var hade jag en lucka på morgonen. 
När det väl var dags för lektioner så taggade jag förstås igång men det var inte riktigt mitt vanliga jag men något bra måste jag gjort tidigare för eleverna gjorde det bra.

Sen var det en kurs i kris och hot och när den var över så traskade jag bort mot badhuset och väntade in Ullis.

Hon hade inget sig att köra crosstrainer så hon gick direkt in i simhallen och jag körde en halvtimme på en snittpuls på runt 140 slag i minuten. 

Sen in i duschen och byte till simning. Det blev ett kortare pass och jag nöjde mig med 400 meter och sedan blev det en kvart i relaxavdelningen, då vi ändå var där. 
Väl hemma så kikade vi på både Biggest Loser och Superstars.

Av Niclas Bernhardsson - 26 februari 2023 23:00

Söndag och idag skulle vi få fika samtidigt som jag skulle planera in för en kund att komma. De ville gärna prata lite grand om spannet så det var inte bara att lämna skidorna och samtidigt skulle vi få främmande. Lägg därtill att man förstås ville kolla på Teamsprinten för både tjejer och killar. En ledig dag som dock gällde att planera bra alltså. 

Ullis var påklädd rätt tidigt för att springa långpass så jag passade förstås på att göra mig iordning för lite cykling. Dock hade jag nog tänkt mig ett lite längre pass men Ullis var osäker på längden på sitt pass så jag styrde om till lite kortare så kunde man köra ett extra pass på kvällen. Så var man då igång och som vanligt är det lite segt men jag fördrev tiden med att försöka ge lite tummar upp men verkade inte få så mycket tillbaka. Under tiden så ringer Ullis upp och säger att hon springer lite längre så jag fortsätter, då mitt pass är klart. Efter nedvarvningen så drar jag på lite igen och kör lite drygt 20 minuter till så det blir runt 93 minuter och det var helt okej. 

Sen kommer Ullis ganska direkt efter och vi duschar och jag spolar tillbaka till sprintkvalet och nu verkar det gjort om till individuella starter och det kanske är mer rättvist men dock mycket tråkigare att titta på. Det var bra insatser av både tjejerna och killarna men man blev lite orolig över att tjejerna inte dominerade men kval är ju kval. Sen blev det snabbspolning och jag såg slutet live. 

Efter det fixade vi lite i hallen och snart skulle vi få främmande och jag springer till affären för att köpa lite. 

Vi fikar gott och snart började finalerna och jag slog förstås på teven men utan ljud. Lagom spännande och stort grattis till tjejerna. Jag var rätt säker på medalj för killarna men orken tröt ordentligt och jag tror inte Anger prickat toppformen helt men han fick å andra sidan inte gå ut i rygg. 

Jag får samtidigt besök av de som skall lämna skidorna och jag pratar lite med dem och återgår till fikat sedan. 

Sen gick dagen och vi tittade lite på teve och åt lite gott. Någon mer träning blev det inte men jag hann sickla skidorna på slutet och fingrarna ömmande lite. 

Av Niclas Bernhardsson - 25 februari 2023 15:45

Lördag och det var bara att komma igång och snart satt vi på cyklarna så vi skulle iväg på barnkalas. 
Det blev mitt vanliga 70-minuterspass och det blev totalt 40 kilometer och jag kände mig nöjd.

Sen iväg och vi hann med en sväng på några affärer och tog oss en burgare innan så det inte skulle bli värsta sockersuget efter träningen. 
Sen framme och vi hälsade på alla och snart så åt man gott och det blev, trots maten innan, lite väl mycket fika.

Samtidigt drog tjejernas Skiathlon igång och jag hade en airpod i örat och mot slutet så smet jag ut till soffan och vilka grymma svenska skidtjejer vi har. Ebba och Frida utklassade resten och det var synd att Linn inte orkade med. 
Väl hemma så var det Melodifestivalen och idag var det helt okej nivå. 


Av Niclas Bernhardsson - 24 februari 2023 23:00

Fredag och jag skulle idag upp åka till Nyköping för att lämna tillbaka hjärtmätningsapparaturen. Tyvärr hade jag sovit riktigt dåligt och jag antar att det var knäet som bidrog mest till det. Jag hade vaknat flera gånger men jag skulle inte behöva stressa in, hade sjuksköterskan sagt och det var ju skönt. 
Ullis var visst uppe och sprang och nu var visst kaffet klart och när jag kom upp så fattade jag inte riktigt utan allting snurrade runt. Någonstans så förstod jag att klockan var så pass mycket så att hon borde åkt till jobbet och någonstans så tänkte jag att klockan nog inte var så mycket.

Sedan undrade hon vad jag hade för planer och jag sade att jag skall åka till Nyköping. -Nä, vi skall åka till Nyköping, säger hon. Då börjar det gå upp för mig att hon tagit ut en ledig dag! :-)

Vi åker in till Nyköping och jag lämnar igen utrustningen och sedan åker vi och äter en god smörgås på Puttes, i Oppeby. 
Trevligt. Efter det drog vi till badhuset och checkade in och vi började med lite träning på gymmet och det blev crosstrainer för mig och Ullis sprang på löpbandet. Dock var jag lite seg men fick ihop 45 minuter. 

In i duschen och nu skulle vi simma lite och fastän det var tt mycket folk så var själva simbassängen rätt tom och efter ett kort tag fick vi varsina banor för oss själva. Segheten satt dock i så jag nöjde mig med 650 meter.

Efter det kollade vi runt lite i badhuset och jag försökte förmå mig att åka rutschkanan men vågade inte. Så jäkla feg! :-0 Men säg det inte till någon bara... ;-)

Vi simmade dock ut så man kom utanför badhuset och det var lite "coolt"! 
Vi avslutade vistelsen på badhuset i relaxen och förrutom bastu så körde jag även lite kallbad. Burr!

Efter det var bägge sugna på att komma hem och slappa.

Jag kollade förståe på Skiathlonen men det gick inte att rubba norrmännen så hatten av till dem.

 
Tänk att det nu även gjorts en bok om min simning! ;-)

Av Niclas Bernhardsson - 23 februari 2023 23:00


Torsdag och idag skulle jag till sjukhuset för en uppföljning av ablationen i december. Allt måste ju kollas upp men det verkar ju helt klart gått bra.

Jag var uppe rätt tidigt och fastnade till och med framför teven. Rätt som det var så inser jag att det är bråttom men jag märker också att väglaget inte är det bästa och tar det lugnt. 
Väl framme så är jag på plats och incheckad så har jag fem minuter till godo men hinner inte ens sätta mig innan jag skall in.

Sjuksöterkan sade att pulsen såg bra ut och det lät ju bra men nu är det ju antalet extraslag, under ett dygn, jag skall kolla.

Så var det klart och jag hade en liten tanke på att hämta en datorsladd då jag ändå var inne i Nyköping men sedan bestämde jag mig istället för att åka hem och titta på längdskidor istället. Hann prata med både Ullis och Peter i telefon på vägen hem.

Så var det då dags och det var en tuff bana och det hände saker i typ varje heat men vilka framgångar för de svenska sprinttjejerna som bara dominerade i finalen och de två norskorna såg ut som statister. Wow!

Efter maten blev det återigen en semla och det blev lite koma, efter ett tag, och Ullis och jag tog tag i det sedan och snart satt vi på cyklarna och Ullis chockade och satte ett perfekt, och tufft, träningspass. Riktigt grymt och mina fjuttiga 185 watt var inte mycket att hänga i julgranen men jag är ändå nöjd med mina två timmar. :-)

 


Av Niclas Bernhardsson - 23 februari 2023 14:31

Onsdag och idag sov jag lite längre och undrar om inte både knän och ben kändes bättre. Visserligen känner jag av knäna då och då men det är som det blir knä mot knä, på natten. 
Efter lite frukost så städade jag lite och sen, efter lunch hade jag, efter några filmer på Nils van der Poel, taggat till mig för lite cykling.

Det blev två timmar aerobisk träning och jag känner mig nöjd. Det är tufft, rent mentalt, att bara tugga på. 
Sen duschar jag och märker inte att vattnet rinner över utan det blir till att torka upp golvet sen. Ibland blir det något fel på vattenlåset och kanske låg slangen fel under duschkabinen. Svårt att säga.

Då jag fick negativt besked på ett samarbete, med min musik, så spelade jag in lite själv och tänkte lägga ut för någon presumtiv producent.

När Ullis kom hem åt vi lite och gick sedan till Safiren för lite Core-träning.

Som vanligt var det tufft och när jag körde rygglyft så orkade jag inte alls och det var som om all konditionsträning tagit ut sin rätt.

På vägen hem så kände vi bägge för lite gott och gick och köpte oss lite smått och gott.

Sen blev det lite teve och te tillsammans med lite choklad. Life is good! 

Av Niclas Bernhardsson - 21 februari 2023 23:00

Tisdag morgon och jag vaknar upp med känslan av att något är av i nederdelen av främre lårmuskeln. Ingen skön känsla och jag har kraftigt nedsatt funktion i rörelsen och det gör riktigt ont. Hm, inget bra och jag ligger kvar rätt länge i sängen och deppar lite. Timmarna går och jag har varit uppe och städat lite och jag tycker smärtan flyttat sig lite upppåt och ändrat karaktär lite grand. Det tyder ju ändå på att det bara är en jäkla träningsvärk och kikar man på träningskalendern så låter det ju vettigt.

Jag försöker kolla upp om någon är på plats på löpträningen för löpning är uteslutet men eventuellt skulle jag kunna rulla lite lätt men även det var det osäkert om. Det gjorde fortfarande alldeles för ont.

Jag gick till affären och nu hade jag även börjat känna i vänstra låret och då var det uppenbart att det endast handlade om just träningsvärk, skönt! 
Jag fixade lite mat och när Ullis var hemma så åt vi och jag tyckte det var supergott men Ullis var inte lika begeistrad så jag provade en liten bit av hennes köttbit och den var inte alls lika saftig. Trist. 
Sen blev det Biggest och jag blev lite förvånad att hon inte verkade vilja träna så jag pushade på. Bara för att inte jag kunde träna så skall ju inte jag dra ned henne.

Hon hoppade upp på cykeln och jag gick och handlade semlor! :-)

Sen, rätt som det var, så verkade hon vara klar och jag trodde hon brutit men hela hennes pass på långt över en timme var klar. :-0 Jag hade i och för sig handlat, fixat matlåda, letat upp en bok till Felix och återigen läst lite om det tragiska som hänt i vårat närområde. 
Vi avnjöt semlan med lite te och sen väntade sängen.

Bara hoppas jag kan träna imorgon! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards