Direktlänk till inlägg 24 februari 2023

Fattade nada

Av Niclas Bernhardsson - 24 februari 2023 23:00

Fredag och jag skulle idag upp åka till Nyköping för att lämna tillbaka hjärtmätningsapparaturen. Tyvärr hade jag sovit riktigt dåligt och jag antar att det var knäet som bidrog mest till det. Jag hade vaknat flera gånger men jag skulle inte behöva stressa in, hade sjuksköterskan sagt och det var ju skönt. 
Ullis var visst uppe och sprang och nu var visst kaffet klart och när jag kom upp så fattade jag inte riktigt utan allting snurrade runt. Någonstans så förstod jag att klockan var så pass mycket så att hon borde åkt till jobbet och någonstans så tänkte jag att klockan nog inte var så mycket.

Sedan undrade hon vad jag hade för planer och jag sade att jag skall åka till Nyköping. -Nä, vi skall åka till Nyköping, säger hon. Då börjar det gå upp för mig att hon tagit ut en ledig dag! :-)

Vi åker in till Nyköping och jag lämnar igen utrustningen och sedan åker vi och äter en god smörgås på Puttes, i Oppeby. 
Trevligt. Efter det drog vi till badhuset och checkade in och vi började med lite träning på gymmet och det blev crosstrainer för mig och Ullis sprang på löpbandet. Dock var jag lite seg men fick ihop 45 minuter. 

In i duschen och nu skulle vi simma lite och fastän det var tt mycket folk så var själva simbassängen rätt tom och efter ett kort tag fick vi varsina banor för oss själva. Segheten satt dock i så jag nöjde mig med 650 meter.

Efter det kollade vi runt lite i badhuset och jag försökte förmå mig att åka rutschkanan men vågade inte. Så jäkla feg! :-0 Men säg det inte till någon bara... ;-)

Vi simmade dock ut så man kom utanför badhuset och det var lite "coolt"! 
Vi avslutade vistelsen på badhuset i relaxen och förrutom bastu så körde jag även lite kallbad. Burr!

Efter det var bägge sugna på att komma hem och slappa.

Jag kollade förståe på Skiathlonen men det gick inte att rubba norrmännen så hatten av till dem.

 
Tänk att det nu även gjorts en bok om min simning! ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 11 maj 23:00


Lördag morgon och jag satt lite och fnulade på lite saker att ta upp till nästa års TUB-lopp. Det här var ju roligare än man hade trott men kanske också mer jobb än man hade trott innan.  Jag passade på att plugga lite innan jag fick ett ryck och b...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards