Direktlänk till inlägg 15 maj 2016

Fick till ett överaskande bra långpass med Ullis

Av Niclas Bernhardsson - 15 maj 2016 21:30

Söndag morgon och det var overkligt segt att komma upp. Ullis och jag hade delat på en flaska vin och det tillhör ju inte vanligheterna. För jag fick iaf sömn så det räckte och blev över. Så tröttheten får jag nog skylla på vinet och den ökade träningen spelar förstås in. Och idag var det dessutom Trosatrampen men jag skulle dessutom få revisorn på besök och det regniga vädret locka heller inte till cykling. Cykling i regn tillhör inte roligaste jag vet. Sen visade det sig att revisorn bara skulle ha ett papper så snart nog var Ullis och jag i löparskorna och sen var vi iväg. Vi hinner inte ens ut på stora vägen förrän vi möter cyklisterna och vi hejar på så gott vi kan. Och det uppskattas. Någon hejade till och med tillbaka och sade att vi också var duktiga! :-) Enligt mara-programmet så skall vi springa runt 34 km men vi kör ju lite annat också så vi stressade inte upp oss över att vi nöjde oss med 22,4 km. Eller tänkte iaf. Man skall ju inte gå händelserna i förväg men det var ruggigt segt i början men sen började det gå lättare och lättare. Snart nog har vi kommit in och ut ur Västerljung. Efter ett tag så märker jag att det kommer en löpare bakom oss och han kommer med högre fart. Sen, rätt som det var, så var han ikapp men han bara dyker upp emellan oss och ler. Vi fattar ingenting först men efter typ två sekunder så ser vi att det är Rydholmaren. Han har visst då sprungit 26 km och vi hade då runt 10 km. Vi springer resten av hans runda, dvs till Trosa, tillsammans och farten blir nog en kompromiss. I Trosa så viker han av och han har då sprungit 30 km och vi fortsätter förstås hemåt och farten sänks lite. När vi närmar oss Vagnhärad så börjar det dra i baksidorna och det suger lite grand. För kroppen känns för övrigt jäkligt bra. Och när backarna kommer så är det nästan så det krampar. Väl framme i Vagnhärad så har vi sprungit 22,4 km och vi hämtar våra väskor som vi packat i förväg och går till badhuset. Där byter vi fort om för ett lite kort simpass. Det går sådär och jag blir samtidigt irriterad över att en person lägger sig i min träning och menar att jag tränar fel... Suck! Nåja, jag har ju ändå presterat några bra saker fastän jag då skulle tränat fel. Sen kan jag ju iofs köpa att jag inte är någon expert på simträning. Där säger ju alla experter att simintervaller is da shit! Men men. Jag väljer att inte ta in för mycket negativ energi och fokuserar på mitt eget.

 
 
Ingen bild

Skogen

27 maj 2016 14:42

Det är bra med självinsikt Nicklas ;))
Robert

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards