Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Hektisk men rolig helg!

Av Niclas Bernhardsson - 19 maj 2014 10:49

 

Ja, vilken intensiv helg det var! Den började med en föreläsning med Otto Elmgart på fredagen kl 18:00 och samtidigt startade vår löparklubb vår 24-timmarslöpning.

Föreläsningen då! På ngt sätt så tyckte jag att man fick veta för lite och på ett annat sätt så är det förståeligt då det liksom är en annan värld! Jag fick ju själv bryta 6-timmars så jag var lite sliten efter Vasaloppet men nu pratar vi en helt annan dimension. Sjukt många höjdmeter och dessutom får man ta med värmen i beräkningarna. 217 km genom världens varmaste öken. Däremot tog Otto ned dramatiken med värmen då det fanns så bra skyddskläder så det var faktiskt ganska svalt. Jag hatar mig själv men jag blev faktiskt lite sugen... Efter föreläsningen och en intensiv frågestund så började Otto själv att springa med och då hade två av våra löpare redan sprungit sina pass och jag och Ullis for hemåt för lite mys med familjen. Men jag hade lite svårt att koppla av då jag skulle springa mellan 01-02 och det var lite segt att komma upp och iväg. Men väl på plats så blev jag så endorfinstinn så jag satte upp ett alldles för högt tempot och så fort jag blev själv, då Otto tog lite käk, så drog jag iväg i 4.30-fart Men usch! Det slet och jag stillade mig rätt snabbt. Otto gjorde sällskap och planen var att ligga och puttra i 6-minutersfart men ofrivilligt så var det svårt att springa långsammare än 5.30-5.40 Men riktigt kul och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Som vanligt så var det mest jag som pratade. Sen upp tidigt för att ta emot Stockholm Speedskaters på lördagen. Tyvärr ganska klent med folk men ändå väldigt trevligt. Därefter blev det en liten tur på racern tillsammans med Ullis Bernhardsson innan vi sprang lite på banan då vi firade med klubben då siste person gick i mål. Sen söndagen var det funkisjobb för hela slanten

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards