Direktlänk till inlägg 13 maj 2019

10-12wk FTP Builder Week 6 Day 1

Av Niclas Bernhardsson - 13 maj 2019 21:30

Ja, det var dagens träning men låt oss börja från början. Måndag och ny vecka börjar. Jag hade planerat in Allemansrätten och lite rolig inomhuslek - Flaggan. Men en årskurs körde någon Harry Potter-special och en av deras lärare var riktigt taggad på att försöka köra Quiddich, med reservation för stavningen. Jag är väl ingen större fan. Hursomhelst så fick jag styra om så att jag skulle kunna sätta ut en tipspromenad och det gick helt perfekt. Tur med vädret också men visst funderade man lite över hur det skulle bli med in tjänst. Det har ju tagit rätt lång tid och det verkar bli en del omkastningar. Så jag har helt enkelt ställt in mig på att jobba någon annanstans. Det känns väldigt tråkigt då jag verkligen har börjat älska den här skolan. Och det är framförallt all den här kunskapen man har om barnen och det band man skapat. Hursomhelst så har jag försökt att inte tänka så mycket på det och efter lagmötet, där det kom fram att det var fler som var oroliga, så drog jag hemåt. Väl hemma så var det bara att fixa till mat och sen var det träning. Lika bra att ta tjuren vid hornen och jag körde således igång med träningsprogrammet direkt. Det var ett ganska lugnt pass och jag kom knappa 29 km på en timme och sex minuter. Så ingen vidare snitthastighet att skriva hem om. Men det var skönt för kroppen att köra lite lugnare. En bit över fem veckor utan vilodag nu och kroppen svarar bra på det, me like! Sen var det fort in i duschen och sen tittade vi på Biggest Looser. Det är ju bara för kul och inspirerande och dessutom lite sorgligt också. Sen somnade vi gott! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 10 maj 23:00

Fredag och det var lite småsegt att åka till jobbet när de flesta andra var lediga. På skolan så hade jag fått en uppgift att få lite ordning på innergården och snart nog var jag igång. Jag förbannade det faktum att jag glömt kepsen hemma för solen s...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards