Alla inlägg den 16 maj 2019

Av Niclas Bernhardsson - 16 maj 2019 20:00

Torsdag och jag hade ingen bil tillhands då Felix bil ännu inte var lagad och Ullis var tvungen att ha en bil. Så det blev motorcykeln och det gjorde mig ingenting då vädret var kanon! Så det blev en härlig runda och jag kom i god tid till samlingen och jag svarade att "jag åker bil klädd så här", när någon frågade om jag åkt motorcykel. Nä, jag sade det förstås med glimten i ögat. Sen var jag tvungen att kolla några orienteringsbanor, då en elev hade missat provet och han var inställd på att köra långa. Att han sedan ändrade sig kunde jag ju inte veta då... Suck! :-) Men de kortare banorna hade jag också jobbat med och där var det ytterligare två elever som skulle köra det senare på dagen. Det blev en rolig och bra dag och sen var det dags för veckans andra Quiddich-lektion och den gick, om möjligt, ännu bättre. Sen jobbade jag lite med att få in lite svar, från alla lektioner, och när det var klart så var det full fart hemåt. Väl hemma så var det mat innan det var dags att hoppa upp på cyklarna. Ja, Ullis var också med förstås. Vi kom igång ganska precis klockan 20.00 och det var pass 3, av veckans 5 pass. Det var lite lättare pass idag, än igår, men när jag var klar så hade jag avverkat precis samma sträcka som igår, 43,8 km, men däremot på lite mindre snittwatt, 159. Skönt pass och jag är snart uppe i över 6 veckor utan en vilodag och det känns fortfarande bra. Det är många som är förvånade att jag inte vilar så mycket men jag brukar säga att jag nästan vilar 23 timmar om dagen. Det är ju inte så att att man är elitidrottare. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards