Direktlänk till inlägg 3 maj 2024

Nu kopplar vi på!

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 3 maj 23:00

Fredag och idag tog jag bilen då jag ville fort hem för nu var det dags att förbereda loppet på riktigt. Jag och Anders skulle ställa upp våra husvagnar, Björn skulle komma med grindar, vi skulle snitsla banan. Jag ville dock vara kvar för att ta emot de som brukar vara tidiga. På jobbet gick det bra och jag kunde snabbt ta mig hemåt och nu var det bara (!) att koppla på husvagnen och lasta in alla men det var ju inte så bara för det var massor av saker! Hela vagnen blev proppfull. 

Efter någon timme så var det hög tid att bege sig mot Trosa och det skulle bli första gången man campade i Västra hamnen, i Trosa. Ha ha!

Jag ser att det redan står en bil med husvagn och det är förstås Anders. Han har dock inte ställt upp sig och det är förstås för att vi inte bestämt hur vi skall stå. Riktigt ödmjukt. Jag ställer dock upp mig på annat ställe än jag först tänkt för jag inser att det första stället jag tänkte på inte är optimalt. Inte alls bra faktiskt. 

Sedan kommer Anders och efter att Björn lastat av grindarna så inser vi att det är bättre att han står framför mig så löparna kan se datorskärmen, med klockan, i hans fönster tydligt. Det blir nog riktigt bra och vi slipper få en massa tält precis hos oss. 

Snart kommer gänget och några snitslar upp och några är kvar och fixar vid start- och målområdet. Det börjar redan se maffigt ut men lite nervös är jag nog ändå. Konstigt vore annars. Jag vet dock att jag snabbt brukar komma in i det. Kommer aldrig att glömma när jag skulle ut i radion och liksom först fick en halv dag på mig och loggade in alldeles för tidigt. Sedan blir jag påad två minuter innan och hör programledaren och när det är tio sekunder kvar så börjar hjärtat slå och jag märker att det börjar svartna. Aldrig varit så nära att svimma men så fort jag kommit in typ tio sekunder in i intervjun så släppte det och det blev en skitbra intervju och det sade programledaren också. Hursomhelst så är det här en helt annan sak och jag är spänd av förväntan. Hoppas vi har tänkt på allt nu!

På slutet skall jag gå och lägga mig och drar tyvärr igenom toalettdörren och vad jag inte förstått var att Ullis packat in stolarna mot dörren så de åker bakåt och blockerar sedan dörren så den inte går att öppna. Men vad f-n! Det var ju en miss av mig! Jag pillar med det ett tag men sen måste jag lägga mig. Hur jag skall borta tänderna imorgon bitti vet jag inte så jag skickar ett mess med lite saker ullis får ta med sig. 

Jag vågar inte riktigt dra ned då jag vill ha lite koll så ingen snor det vi satt upp och jag sov lite sådär halvdåligt och var uppe några gånger. Imorgon bitti tänkte jag gå upp runt sex. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 16 maj 23:00

Torsdag och det var fullt ös idag. Idag skulle jag göra lite mer på skolan och det gick superbra. Egentligen ingen överraskning. Hursomhelst så var det en bra och rolig dag. Jag såg att armbandet, till klockan, började sjunga på sista versen och bl...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 15 maj 23:00

Onsdag och det var återigen en bra dag, i alla fall för mig. Jag passade på att komma ikapp med lite saker och försökte även få ordning på mina låtar igen. Det har verkligen fastnat och den här gången fick jag igen nobben och musik är verkligen svårt...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 14 maj 23:00

Tisdag och det första man ser är ett sms från älsklingen och reportaget i ÖSP var visst klart. Det såg riktigt grymt ut och det ville man förstås dela. Jag hade ju bett om att inte få ta så mycket plats och det blev en perfekt blandning. Dock lyckade...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 13 maj 23:00

Måndag men det kändes som man blivit lite dagvild och Ullis höll med. Det är väl lovdagarna som ställt till det. Jag jobbade iu i och för sig i fredags men jag var ju rätt ensam om det. Slet hårt också så jag borde ju verkligen känt att det var en va...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 12 maj 23:00

Söndag och jag ser att jag fått svar om en fråga om chip-tider och det skulle bli väldigt dyrt så frågan är om man inte kör vidare med ett billigare alternativ. Jag tror att man kan skapa lösningar som fungerar ändå, trots många löpare som kommer in ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards