Alla inlägg under november 2009

Av Niclas Bernhardsson - 29 november 2009 22:15

Wow! Han behöver inte så mycket tid och plats för att slå till! Och vad snabb han är trots sin storlek!

Hela första halvlek var han på bänken och efter kort tid i andra så fick han komma in och som han gjorde det. Det dröjer inte många minuter innan han kommer loss och är först på ett grymt inlägg från Dani Alves! Nu märks det hur säker han är på både fötterna då han väljer att avsluta med vänstern!

I övrigt så var Henry rätt osynlig inledningsvis och Real gjorde allt för att stänga Barcas mittfält. Och det lyckades hyfsat bra och visst fick Real sina chanser men Barcelona hade lite flyt och kunde trots en man mindre vinna med just Ibrahimovics  mål. Det blev alltså 1-0.

Zlatan C. Ronaldo - 1-0!

Av Niclas Bernhardsson - 29 november 2009 22:10

Eftersom stora hallen var uppbokad så skulle det vara så att vi skulle få vara i lilla hallen men det strulade direkt då det visade sig att det stora Karategängen som bokat stora  hallen även bokat den lilla hallen. Och våra ansvariga inom fotbollen hade visst inte bokat på rätt sätt eller något i den stilen. Hursomhelst så fick vi vara i hallen tills de andra skulle komma in och det innebar att vi t.o.m körde en kvart extra.

Jag körde lite stationsträning först med lite allmän fys och därefter förstås lite fotbollsövningar innan vi körde lite match där alla var riktigt bra! Det märks när man själv gör enkla misstag, det funkar inte riktigt längre då de hugger som kobror - kul!

Av Niclas Bernhardsson - 27 november 2009 22:56

Ja, Ullis, som inte är superintresserad, stod iofs i rummet bredvid, vi var i gillestugan och tittade men resten kikade på Idol och mumsade på godis! Jag drack lite vin och Ullis drack väl en mun full då hon skall upp och jobba imorgon bitti. Själv stannade jag inte vid en mun full om man säger så. Men ibland kan det var skönt att slappna av och idag var en sådan dag. Och vad säger man om Idol då? Jodå, det är inte klokt vilken standard det är och man börjar nästan bli kräsen!

Erik var självklar idag och även Tove visade upp en härlig scennärvaro så de kändes som att de inte behövde oroa sig och så blev det ju. Calle kändes som det svagare kortet innan själva duellen som jag iofs hörde halva uppträdandet ifrån ett rum bredvid då jag gjorde annat. Men nu var det annat driv på honom och det är klart! Med en sådan röst så händer det saker om man börjar röra sig och ta i lite mera.

Men Mariette var också grym, det kunde ha blivit vem som helst av dem.

Av Niclas Bernhardsson - 27 november 2009 19:06

Bättre plan den här gången då de visst fixat till den. Gruset låg platt och fint och gjorde att vi kunde träna på ganska bra. Fast grusbollar är ju grussbollar vilket jag upptäckte när jag fick en boll på munnen...

Tyvärr var det återigen bara Tim, Felix och Chaiwat samt jag förstås. Men rätt bra träning fast jag hittade inte lappen där träningen var uppskriven på så det blev lite improviserat.

Bland annat så körde vi lite lekar på slutet, det var rätt kul!

Ca. 1 h och 15 minuter blev det och det är förstås fotboll vi pratar om!

Av Niclas Bernhardsson - 26 november 2009 22:10

Fasicken! För några veckor sedan så såg det så himla bra ut i bokföringen men med en liten firma kan det svänga sådant! Idag så var jag tvungen att betala in 2 stora fakturor och då såg det värre ut. Det är inte klokt så det svänger men efter det här så borde det vara lugnt ett tag. Bara att håva in! ;-)

Man blir nästan mörkrädd av hur det kan variera. Men nog om det. Idag har jag suttit i över en timme och bara försökt få ordning på alla papper. Det är också så att man kan bli mörkrädd över det. Man tycker inte att det händer så mycket men vad papper det blir! Och allt skall förstås in i bokföringen!

Av Niclas Bernhardsson - 25 november 2009 23:55

Ja, jag vet! Det skall egenligen var frågetecken i rubriken men just nu är Söderling ett enda stor utropstecken då han verlkligen spelar ut. Han slog för sjutton gubbar ut Nadal igår och idag Djokovíc! Wow! Får han inte bragdguldet nu så får han det aldrig. Men det finns förstås några matcher till! ;-) Roger Federer har ju tyvärr ett jäkla självförtroende så han blir svårslagen, mycket svårslagen!

Nu håller vi tummarna och tackar för showen hittills!

Av Niclas Bernhardsson - 25 november 2009 23:52

Inter! Skall det vara ett världslag? Nä, jag skojar bara! Visst syns det att de är bra men mot Barcelona hade de inte mycket att komma. Den enda gången jag blev orolig var när Barcelona tappade lite fokus samt när Inter bytte in Muntari! Då blev det lite tyngd i anfallen. Och tyngd! Snacka om att Inter ruffades mycket!

Men till Barcelona igen då! De spelade verkligen ut och det är en fröjd att se Xavi och Iniesta spela så snabbt mellan sig!

Men vad synd att man inte fick se varken Zlatan eller Messi!

Av Niclas Bernhardsson - 25 november 2009 23:43

Jodå, jag fick en tackling när jag inte var beredd och det högg till i nacken och det kändes som en liten nackspärr. Men jag lyckades knåda det till rätta på något sätt. Iaf så känns det så nu. Det kanske blir annorlunda imorgon bitti! ;-)

Men låt oss ta det från början.

Jag var rejält slut från fotbollen och även lite trött redan innan. Men jag ville spela och sprang bort i shorts i regnet.

Sen väl på plats så kommer jag in fel i matchen för då det är en hög klubba så stannar jag av och förutsätter att spelet skall "blåsas" av men så blir inte fallet och iom att inte jag makerar "min gubbe" så blir det mål för motståndarlaget. Och sen händer det igen efter ett tag och det får mig att bli riktigt arg. Ja, arg kanske är fel ord men säg irriterad då. Fast ngn irriterade sig även på mig då jag går in rätt hårt emellanåt men det är ändå då det är kamp om bollen och inte som tacklaren Christer gjorde. Då jag inte är beredd så sätter han in en tackling i sidan på mig som gör så att jag får lite nackspärr. Det bara hugger till och antagligen så är det ngt som legat på lur. Så inte skall jag beskylla Christer för det. Jag ger bara igen! ;-)

Men efter 5-10 minuter så känns det tillräckligt bra så jag ger mig in i leken igen. Efter ett tag så känns det ingenting och jag kan köra på igen.

Det är ingen som har riktig koll på siffrorna men det känns som om vi vinner varje match men till slut så orkar ingen räkna. "Slangen" är ju inte med, han brukar ha koll på det där.

Det blev väl ca. 1,5 timme iaf. Och alla var typ tokslut!

Svetten dröp!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards