Alla inlägg den 7 november 2009

Av Niclas Bernhardsson - 7 november 2009 23:36

Ullis ville att vi skulle hyra "Natt på museét 2" och titta på hela familjen. Fast Tim hade blivit bortbjuden till en klasskompis så han drog. Ja, vi nästan tvingade iväg honom eftersom han nästan aldrig är med på ngt.

Så vi gick till ICA och köpte lite kvällsgott och hyrde filmen. Men jag hade börjat blivit så trött så jag nickade till några gånger och när jag efter ett tag skall skruva upp ljudet så hittar jag inte dosan och går fram till Tv´n. Där trycker jag på fel knapp och trycker av allt! Oops! Men det var ju bara tv´n jag hade tryckt av så allt var ju igång rätt snabbt igen! :-) He he, bra jobbat, Niclas! Sen är det full fart i filmen rätt igenom och den är ju speciellt på sitt sätt. Inte så tokig faktiskt och lite kärlek hade de klämt in igen. Den får godkänt och kan vara kul att se på tillsammans med barnen. Såvida barnen inte är över 20 år då...

Av Niclas Bernhardsson - 7 november 2009 23:24

Rätt segt att kliva upp imorse då det skulle komma 2 kunder direkt klockan 08:00. Shit! Jag kom nog i säng lite sent i natt också. Inte direkt förtroendeingivande och när man håller på att sickla skidor bör man vara lite skärpt. Så när jag samtidigt som jag sicklar försöker att sätta mig in i en fråga så slinter jag lite på skidan. Jag trodde att det skulle bli en bestående skada så jag blev rejält frustrerad! Shit! Men det gick att arbeta bort det rätt snabbt men kanske inte den bästa reklamen för det egna företaget direkt. Det hela tog 2 timmar och det var förstås mycket mer tid än beräknat med de köpte rätt mycket produkter också så man kanske inte skall gråta blod! :-)


Sen hann jag få mig en liten kopp kaffe med Ullis innan nästa kund kom och skulle ha sina skidor sicklade. Även där blev det en hel del prat och det är nästan som att gå till frisören. Man får vara lite psykolog också! Fast det är kul när de berättar om sina liv och så. Alltid får man lite tips själv på olika saker då de har jobbat med alla möjliga saker och kan förstås saker som jag inte kan. Jodå, jag lovar! ;-)


Efter det så fikade vi lite med I som kom över och jag fixade lite med bokföringen. Upptäckte att en lapp som jag trodde var ett kassakvitto i själva verket var en faktura från ett företag! Ojsan! Jag brukade betala kontant till det företaget så när de var snälla och skrev ut en faktura så blev det förstås fel! Lite väl mycket försenat men jag messade och bad om ursäkt. Det är inte klokt så tufft det kan vara att vara företagare när vissa kunder inte kan sköta sig! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards