Alla inlägg den 20 november 2009

Av Niclas Bernhardsson - 20 november 2009 13:14

Barn svälter i Somalia, företag läggs ned i Göteborg osv. Ibland händer det så mycket och så förfärliga saker men det är svårt att greppa då det inte händer i ens närhet. Idag så kom det chockerande beslutet att det stora (relativt) företaget som jag jobbar på skall läggas ned. Visst har det varit lite småsurr förut men alla trodde att vi hade rett ut stormen och Vagnhäradsfabriken som alltid låg i täten i fråga om kvalitet och ordning blev den som fick läggas ned.

Vid gruppmötet idag, tisdags, så började nya chefens telefon ringa hela tiden och han tryckte bort samtalen eftersom det var möte. Men mot slutet så kände han sig tvingad att svara och det var bråttom. Han fick eld i baken och sen surrades det om att en högt uppsatt chef från Tyskland var nere och då började mina tankar att gå. Det blev ju inte bättre av att cheferna såg ut som om de sett spöken efter det första inledande mötet. Efter att första gruppen blivit informerade stod det klart att hela Vagnhäradsfabriken skulle läggas ned och våran VD var riktigt förbannad. Han hade såklart blivit informerad lite innan men allting hade gått så snabbt. Nu skall det ju iofs förhandlas och hela flytten, för det handlar om flytt men utomlands, kommer att ta tid. Kanske uppemot 2 år så man har ju tid att börja fundera på annat och jag har ju förstås mitt egna företag som jag kan hinna bygga upp ordentligt.

Men det är så overkligt. Gamla "Mecman", numera Bosch Rexroth Teknik AB, är ju en del av hela Vagnhärad. 225 stycken anställda i Vagnhäradsfabriken, dvs alla, och 50 stycken i Älvsjös lokaler.

Det blev lite chocktillstånd i veckan som var och flera stycken hade ringt till andra företag direkt.

Själv vill jag inte stressa och för de som är kvar lär det bli mycket jobb förstås. Och säkerligen finns det saker man kan lyfta ur så några personer får säkert ideér. Själv har jag haft en gammal dröm att ha olika sportaktiviteter i de där lokalerna....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards