Direktlänk till inlägg 1 maj 2024

Underbar löpning och vi tog revansch

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 1 maj 23:00

Onsdag och 1 maj! Felix ville köpa nya skor och undrade om vi ville hjälpa lite men nu har det ju gått några år sedan jag hade full koll och det har verkligen exploderat på skomarknaden. Dock har jag ju koll på vad som är viktigt.

Vi gick upp och fixade oss iordning innan vi drog uppåt. Först gjorde jag dock en snabb video där jag presenterade sponsorer och berättade lite om vår utlottning, som vi kommer att ha på Trosa Ultra Backyard. Det är mycket nu. Jag tänkte inte så mycket på att det var första maj och det har heller aldrig varit så viktigt för mig. Att det var första maj skulle jag dock snart bli varse. 

Vi åker upp och hittar direkt en parkering. Alla var färdigklädda för att springa för det skulle vi förstås göra och det skulle bli Årstaviken Runt, igen. Den verkligen älskar jag men den är rätt tuff på "andra" sidan. Snart traskade vi iväg mot Eriksdalsbadet och vi började att jogga när vi hade koll på läget. Det börjar rätt lugnt och som vanligt känns det ovant att springa och det är ju inte ett bra tecken. Det är nästan så att jag inte har koll på om jag kommer att klara en mil men det gjorde jag ju sist. Då gick jag dock verkligen in i väggen på slutet. Det känns fortsatt bra men snart börjar backarna och det är tufft men går fortsatt bra. Snart är jag varm i kroppen och det är nästan så att det känns för sakta, ibland. Jag vet förstås att det är stor chans att det smäller till på slutet. Hela varvet gjort och det är väl några kilometer kvar innan vi är uppe i milen. Dock en sjuk backe upp först och jag och Felix testar att jogga hela och det är galet tufft och nu smäller det till men inte helt. Det gick verkligen mycket bättre än jag trott och både Felix och Ullis var imponerade av mig och det var kul. Vi avslutade lite hårdare och Felix utmanade och jag försökte matcha men det gick absolut inte då Felix bara gled iväg. Jag blev nog lite tröttare än de trodde också men i det stora hela en underbar känsla jag fick en skön feeling då och då. 

Först lite eftersvettning och städning på Felix balkong innan duschen. 

Nu började vi bli hungriga och letade efter ett bra ställe och fastnade sedan vid ett gulligt litet hak. Dock verkar det vara demonstrationer precis bredvid och det kanske skulle bli högljutt. Det var nästan så att man kände sig utpekad då man satt på ett rätt fint ställe och åt lunch.

Det var dock ett jäkla liv så snart traskade vi iväg och nu hade värsta långa 1:a majtåget startat. Vi såg täten och sedan gick vi tillbaka mot själva stan och det var som tåget aldrig tog slut och vi fick gå igenom tåget några gånger. Samtidigt var ljudvolymen enorm och det skreks slagord i megafoner och det trummades på lite allt möjligt. 

När tåget äntligen var slut så var den vanliga trängseln helt underbar. Nästan surrealistiskt att ha sett tåget på så nära håll. 

Efter det så blev det lite mer affärer och så var Felix sugen på lite våfflor och det lät ju inte dumt till kaffet så det var full fokus på att hitta ett bra ställe. Efter det så började jag nästan få lite panik över att jag behövde komma hemåt och vi tackade för oss och körde hemåt. De andra tyckte inte våfflorna var värda men jag tyckte de var helt okej. 

Hemma så fixade jag lite med jobbet och vi landade även i soffan och kollade Robinson.

En riktigt bra dag och man kan säga att vi tog lite revansch på vår bröllopsdag, som vi hade igår. 

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 16 maj 23:00

Torsdag och det var fullt ös idag. Idag skulle jag göra lite mer på skolan och det gick superbra. Egentligen ingen överraskning. Hursomhelst så var det en bra och rolig dag. Jag såg att armbandet, till klockan, började sjunga på sista versen och bl...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 15 maj 23:00

Onsdag och det var återigen en bra dag, i alla fall för mig. Jag passade på att komma ikapp med lite saker och försökte även få ordning på mina låtar igen. Det har verkligen fastnat och den här gången fick jag igen nobben och musik är verkligen svårt...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 14 maj 23:00

Tisdag och det första man ser är ett sms från älsklingen och reportaget i ÖSP var visst klart. Det såg riktigt grymt ut och det ville man förstås dela. Jag hade ju bett om att inte få ta så mycket plats och det blev en perfekt blandning. Dock lyckade...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 13 maj 23:00

Måndag men det kändes som man blivit lite dagvild och Ullis höll med. Det är väl lovdagarna som ställt till det. Jag jobbade iu i och för sig i fredags men jag var ju rätt ensam om det. Slet hårt också så jag borde ju verkligen känt att det var en va...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 12 maj 23:00

Söndag och jag ser att jag fått svar om en fråga om chip-tider och det skulle bli väldigt dyrt så frågan är om man inte kör vidare med ett billigare alternativ. Jag tror att man kan skapa lösningar som fungerar ändå, trots många löpare som kommer in ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards