Alla inlägg under juni 2013

Av Niclas Bernhardsson - 25 juni 2013 22:01

Så var det tisdag och dags för klubbträning igen med Enklaresport Running men den här gången var det lite speciellt då Ullis satt, och fortfarande i skrivande stund sitter, på ett plan till Thailand då Felix resa inte gick som planerat men nu ordnar vi upp det. Mamman som skulle följa med fick hastigt och lustigt (nåja) andra planer men utan chans för oss att reagera. Men nu löser vi det! :-)Men till träningen då! Det var lite mindre folk än normalt och jag förklarade att det var lite lättare träning än normalt nu men med lite mer löpskolning och stretch samt lite mer fokus på fart och ganska kort vila! Kul pass och jag försökte hålla Christians fart men fick ge upp på sista intervallen mot Sprintfantomen. :-)Efter uppjoggen så körde vi lite extra lång stretching och lite löpskolning med fokus på fart innan det var dags för 400-ingarna som dagen till ära gjordes om till 300-ingar där jag kämpade med både teknik och lungor som inte liksom fick plats i kroppen! Mina tider på 300-ingarna, 45 sek SV, 2 min SetVila:

1:07,1 - 45,1

1:04,6 - 45,3

1:03,8 - 1:59,9


1:01,3 - 45,0

1:05,1 - 45,6

1:05,6


Nu skall vi se om man kan sova lite då halva familjen är på andra sidan jorden men det skall ordna upp sig.

Av Niclas Bernhardsson - 23 juni 2013 21:13

Så var det söndag och dags för golf igen. Igår blev det sent så jag hann knappt boka innan det var dags att lägga sig. Och upp och hoppades imorse och jag kom precis före Pierre och vi gick och slog ut en hink innan det var dags och det blev verkligen bråttom. Eftersom det gick uselt från Rangen så hade jag inte så stora förhoppningar idag och det började inte så värst bra. Jo, kanske de första hålen där jag låg på plus men efter de första 9 hålen så hade jag 17 poäng och det var lite surt då jag började så bra. Och även Pierre hade avslutat dåligt men sen så släppte det rejält för mig och jag började spela riktigt bra och många gånger så spelade jag på banans par faktiskt. Och med väldigt många birdiechanser som dock tyvärr ibland inte ens utmynnade i par. Ser nu att jag fick 4 par, det kändes som mer faktiskt. Hursomhelst fick jag hela 22 poäng in och då fick jag tyvärr ändå stryka sista hålet. Det fick jag förresten göra på 2 andra hål också så jag är ganska ojämn men idag så blev det 39 poäng och förstås en sänkning - kul!

Sen tog jag en fika med Pierre och glömde helt bort att jag hade bråttom hem då jag lovat Ullis att följa med till stan (Stockholm) med henne. Men eftersom vi gick runt så fort idag så var ingen större skada skedd. Väl i Stockholm så shoppade vi lite och passade förstås på att äta lite också. Sen så ville jag få in lite massage också då jag varit lite väl stel på slutet och även fått lite ont i ryggen efter att jag ramlade från en stege och även kraschade en stol. Ja, Ni kommer säkert ihåg om Ni läst bloggen. Men först lite kaffe hos bror Jocke med familj och deras supersöta ungar.

Sen var det full fart till Anders Schönberg som lovat att ge mig lite massage och det var en upplevelse. Jag hade rejält träningsvärk sedan i fredags och hans massage var djupgående. Bara han nuddade mina lår så smärtade det och nu skulle han ned en bit. Men det var bara att bita ihop och allteftersom så gick det bättre och bättre och nu väntar jag in resultatet.

Och nu blir det lite fotboll med Tim och sen läsa lite bok. Jag köpte förresten 2 nya böcker och jag kan knappt bärga mig! Jag återkommer med vilka det var senare. Men jag vill knappt läsa ut den jag har nu som jag dessutom kommit på att jag redan läst...

Av Niclas Bernhardsson - 13 juni 2013 21:15

Det har varit så mycket på slutet så jag försöker köra en liten sammanfattning för att återigen komma på banan. Och vi börjar väl med Hedebyloppet, som gick av stapeln i lördags. Det var nog en av anledningarna till att det blivit så dåligt med bloggandet, det har helt enkelt tagit lite för mycket tid och lite för dåligt strukturerat med tanken på svårigheterna att få funktionärer att ställa upp. Det är en tydlig tendens. Det är mer och mer folk som vill springa men samtidigt svårare att få folk att ställa upp som funktionärer för det är helt klart. De som ställde upp gjorde det bra och i en del fall utomordentligt bra med tanke på förutsättningarna som blev lite svåra med tanke på att vi kom efter i planeringen. Nu lyckades vi iaf ro hem det men med lite små missöden och i ett fall tyvärr med tråkiga konsekvenser som vi skall säkra upp att de aldrig händer igen. Loppet är iaf alldeles för bra och charmigt för att inte byggas vidare på.


Träningen då? Jodå, den har rullat på men nu måste jag snart gå in i en tuffare fas igen om det skall bli ngn medaljtid på Vasaloppet 2014. Det är helt klart dags att köra på igen men först så är det Trosa Stadslopp som gäller men där handlar det bara om att komma runt på en tid runt 43-44 minuter. Mer kan jag nog inte hoppas på, tyvärr.
I tisdags så var vi uppe vid Sjöhistoriska igen med Stockholms Speedskaters och då blev det ingen löpning. Men igår sprang jag med klubben men tyvärr var bara Sandra där och Ullis sprang lite efter då hon blev lite sen från ett möte. Men idag blev det runt 12,5 km med Ullis samt Maria U och hennes man Danne som dock tog järnhästen och gjorde följe. Efter ett tag så drar Danne och jag lite före och det rullar på i hyfsat bra fart men mot slutet så började värmen göra sitt och jag bara längtade efter vatten att svalka sig med. Skön start på Midsommar med ett löppass med goda vänner och älsklingen! Sen så köpte vi lite sill och gravad lax och jag, Ullis samt Tim tog bilen bort till Stendörren för ltie sillunch, trevligt!


Sådärja! Det blev en liten sammafattning och nu skärper jag mig med både bloggandet och träningen! Glad Midsommar på Er men var lugna med spriten! Det är en dag imorgon också! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 12 juni 2013 09:25

Så var det tisdag igen och träning. Nu längtade jag då det var ett tag sedan. Men först var det dags att stressa ihop lite mat och det blev spagetti och köttförssås. Den här gången så glömde vi att köpa lök och även champinjoner så det blev väl inte världens smarrigaste sås men ibland så är det gott när det är lite köttigare också. Och gott blev det. Alltför gott så karaktären sviktade lite och det blev en hyfsad stor portion till. Det kan ju inte skada, tänkte jag.

Hursomhelst så var det full fart ned till träningen och uppjoggen kändes jobbig och sen lät vi en sjukgymnast komma på två bra förebyggande övningar och då främst för vader och baksida lår. Den ena övningen var djupa utfall och jag kände att det brann på bra i benen. Sen var det dags att börja springa och jag tyckte segheten förföljde mig hela passet och passet bestod av tusingar med endast 45 sekunders ståvila. Tufft alltså. Jag siktade på 5 stycken och första gick på 4.22 och det kändes som den gick alldeles för fort men nästa gick på 4.21 Men nu var jag rejält slut och benen var som stubbar! Tredje tusingen gick på 4.40,8 och nu börjar jag känna lite för mycket kräkreflexer så det var den stora anledningen till att det sänktes så mycket. Det blev alltså lite för mycket mat för tätt inpå. Inte första gången... Jag satsade på en sista intervall då jag kände att det fick räcka och den gick på nästan samma tid, närmaste bestämt 4.40,4 Sen var det bara att hålla igen så man inte förstörde idyllen. Därefter så sprang jag några kilometer nedjogg. Kanske inte det bästa passet men helt okey efter förutsättningarna!

Av Niclas Bernhardsson - 10 juni 2013 08:36

Igår så försov jag mig och vaknade med ett ryck av golfpolarens sms. Idag så låg jag och läste ngn timme innan jag satte mig vid frukostbordet och BRAK! Aj, jag vet inte riktigt vad som händer förrän det smäller till i huvudet och det smärtar i ryggen som är onaturligt böjd. Handlederna fick sig också en snyting. Träet i stolen går bara sönder och jag hade dessutom kollat stolarna för någon månad sedan. Hmm, bättre morgnar har man ju haft! Man kanske skall ta och kontakta IKEA...

 

Av Niclas Bernhardsson - 9 juni 2013 15:29

Efter golfen så hann jag läsa klart "Hinder i vägen", av Lyndon Stacey och sedan direkt efter så sträckläste jag "Jag är inte rädd", av Niccolò Ammaniti. Men vi börjar med "Hinder i vägen". Den var lite jobbig med alla namn, jag verkar ha svårt när det blir för rörigt men själv handlingen är helt okey men även den här tyckte jag att jag kände igen. Troligtvis så har jag läst just den här samlingsboken förut då jag även kände igen några andra titlar från den. Hursomhelst så var den helt okey men ändå ingen vinnare. Kanske om man är förtjust i hästhoppning, det kan bli en bonus. Sen var det "Jag är inte rädd" och den gillade jag nog lite bättre. Dock så är den kanske inte ngt ämne för typ Nobelpriset men den verkar ha översatts till över tjugo språk och tryckts i över 300 000 exemplar så helt klart så har den något. Men den handlar om en 9-åring som den ena sekunden beter sig ganska vuxet och den andra sekunden så är han ett barn. Lite jobbigt att inte känna sig bekväm i sinnesstämningen på barnet. Och även lite konstiga beslut. Och skall vi fortsätta vara lite negativa så tycker jag inte bildspråket är lika lysande som det vill framställas. Men, men... Nu är jag lite petig! Klart läsvärd men det finns bättre! Ha ha! Ganska kort också.

Av Niclas Bernhardsson - 9 juni 2013 15:13

Så var det söndag morgon och Ullis var uppe redan innan klockan var 6 och jag kunde sova en timme till. Klockan var ju ställd och det kunde vara skönt att sova lite till. Men sen piper mobilen till, då jag får ett sms och jag vaknar med ett ryck! Helvete, det är Jonte som messar att han är på väg! Oops! Jag försov mig och nu är det bråttom. Självklart så glömmer jag golfskorna så jag får köra i ett par vanliga joggingskor men det är ju inte hela världen. Det värsta var att vakna som man gjorde. Jag känner mig yrvaken och det får bli lite gymnastik på stället innan vi drar igång. Första utslaget var i det närmaste perfekt men tyvärr så är resten av lite blandat resultat och jag ligger på minus efter typ 3 hål men sedan spelar jag upp mig emellanåt och både Jonte och jag går på par på hål 4. Vädret är stålande och det är riktigt kul att spela, trots att det inte alltid går så bra. Men tyvärr så tappar jag koncentrationen allteftersom och vädret börjar nu slå om och det börjar höras avlägsna åskknallar. Men de verkar vara just avlägsna men de ökar hela tiden i styrka och nu ser man lite blixtar då och då och Jonte börjar bli orolig. Jag var just då inte lika orolig för det kändes som vi kunde klara oss men på vägen tillbaka mot klubbhuset, alltså vid hål 12, så börjar det att regna också och vi skyndar oss på. Vi hinner precis in i bilen då det börjar vräka ned och på hemvägen så stannar trafiken då himlen öppnar sig helt och stora hagel stoppar upp det mesta! Det blir som en tjock bädd på vägen och Jonte söker skydd för bilen under några träd, det var han inte ensam om! Jisses! Min poäng idag blev endast 28 poäng, 12 hål och utfyllnad med 2 poäng/hål. Jonte slog mig med en poäng, han spelade upp sig bra på slutet.

     

Av Niclas Bernhardsson - 7 juni 2013 18:33

Det blev en hel del läsning idag också men jag kände mig samtidigt ganska effektiv på jobbet så det blev det bästa av världar! Och sen kom äntligen Tim och hjälpte också. Men om boken då. Den hette Du gamla du fria och det är alltså Liza Marklund som skrivit den och det är som vanligt Annika Bengtsson det handlar om och som vanligt lite mord och spänning men det kryddas med lite otrohet så att känslorna skall komma lite i gungning också. Man blir typ lite förbannad helt enkelt. Bra eller dåligt? Nja, jag hade nog kunnat vara utan den, helt klart men vem vet hur boken skulle varit utan den. Var boken bra då? Jodå! Nu pratar jag visst med mig själv också men då får man de bästa svaren! Ha ha, men skämt åsido. Jag förstår att Liza Marklund är populär och den här boken gör nog ingen besviken men jag vet inte riktigt hur många böcker som finns om Annika Bengtsson och hennes liv och leverne. Samt hur bra boken är i förhållande till de andra. Men den var helt okey!

Nu längtar jag direkt till nästa bok och det blir en bok från samlingsboken jag läste sist.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards