Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Blixtar och dunder - vi hann av banan i tid!

Av Niclas Bernhardsson - 9 juni 2013 15:13

Så var det söndag morgon och Ullis var uppe redan innan klockan var 6 och jag kunde sova en timme till. Klockan var ju ställd och det kunde vara skönt att sova lite till. Men sen piper mobilen till, då jag får ett sms och jag vaknar med ett ryck! Helvete, det är Jonte som messar att han är på väg! Oops! Jag försov mig och nu är det bråttom. Självklart så glömmer jag golfskorna så jag får köra i ett par vanliga joggingskor men det är ju inte hela världen. Det värsta var att vakna som man gjorde. Jag känner mig yrvaken och det får bli lite gymnastik på stället innan vi drar igång. Första utslaget var i det närmaste perfekt men tyvärr så är resten av lite blandat resultat och jag ligger på minus efter typ 3 hål men sedan spelar jag upp mig emellanåt och både Jonte och jag går på par på hål 4. Vädret är stålande och det är riktigt kul att spela, trots att det inte alltid går så bra. Men tyvärr så tappar jag koncentrationen allteftersom och vädret börjar nu slå om och det börjar höras avlägsna åskknallar. Men de verkar vara just avlägsna men de ökar hela tiden i styrka och nu ser man lite blixtar då och då och Jonte börjar bli orolig. Jag var just då inte lika orolig för det kändes som vi kunde klara oss men på vägen tillbaka mot klubbhuset, alltså vid hål 12, så börjar det att regna också och vi skyndar oss på. Vi hinner precis in i bilen då det börjar vräka ned och på hemvägen så stannar trafiken då himlen öppnar sig helt och stora hagel stoppar upp det mesta! Det blir som en tjock bädd på vägen och Jonte söker skydd för bilen under några träd, det var han inte ensam om! Jisses! Min poäng idag blev endast 28 poäng, 12 hål och utfyllnad med 2 poäng/hål. Jonte slog mig med en poäng, han spelade upp sig bra på slutet.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards