Alla inlägg den 21 november 2009

Av Niclas Bernhardsson - 21 november 2009 23:28

Idag så vaknade jag av att Ullis varit och köpt nybakat bröd. Sämre morgon har man ju haft! Det var rätt gott och med lite kaffe till så är man som en ny person! :-)

Hade som sagt var (förra inlägget) inga mardrömmar efter filmen vi såg igår.

Sen ville Ullis fixa lite på tomten som att ställa iordning utemöbler och sånt. Efter det så ville jag komma ut och träna lite så jag började fixa klart med mina isärplockade Nordic Cross Evolution och jag får förstås för mig att slänga på den nygamla bromsen. Fel beslut! Sånt tar alltid mer tid då man aldrig gjort det förut... När jag äntligen är klar så har det börjat skymma och jag hittar inga handskar... Nåja, det finns ju en dag imorgon...


Sen så gick vi och handlade och Tacos stod på menyn. Förresten så hade vi även varit i Trosa och inhandlat både vin och årsglöggen. Men glöggen fick vänta. Vinet var förresten en ny bekantskap och det hette 3 apor! Jäkligt gott förresten, Ullis drack lite av det på Peters 40-årsfest.


Ett besök till Ullis pappa och hans familj hann vi med också innan vi började att göra iordning maten. Senare på kvällen så kikade vi lite på Robinson och Paulo Roberto verkar inte göra bort sig förutom att det ser lite töntigt ut på vissa killar att stå så där brett isär med benen. Eller har jag fel? Skall man visa hur manlig man är då?

Av Niclas Bernhardsson - 21 november 2009 23:12

Igår så var det lite bråttom då jag inte fick ngn ersättare till fotbollen. Vid halv 5 idag så var vi tvungna att dra till Heron City då vi bokat biljetter till Paranormal activity. Vi som skulle se filmen var jag, Ullis och hennes småsyrror samt en kille till en av dem. Men vid träningen lyste alla med sin frånvaro och Felix och jag kunde ställa in konerna igen. Men några var sjuka och några hade tagit sprutan mot svininfluensan så det var lite möra. Så någon ersättare behövde jag inte få tag i så vi åkte hem och drog iväg. Vi kom iväg lite sent men det var ingen fara på taket förrens vi kom upp Södertälje där det började tjockna på... Men, shit! Det blev jättelånga köer och vi hann inte upp till tiden då vi skulle ha hämtat våra biljetter men det fanns andra, och så här i efterhand, bättre biljetter kvar.

Tyvärr hade Ullis köpt för mycket godis så jag fick förstås ont i magen och att ta det lugnt med godis är ju inte det lättaste för ett 38-årigt barn... Iaf när det gäller godis! :-)

Men filmen startade och den är ju rätt speciell! För att inte förstöra själva känslan så har de valt att köra den utan musik och det var nog rätt. Men hur var filmen då? Ja, utan att förstöra för mycket för den som tänkt att se den så är den lite av en måste-se-film! Kanske inte lika läskigt som man trott men en del tittare kunde inte sluta gråta! När vi släppte av tjejerna så var jag förstås tvungen att skrika till lite så Millan blev rätt rädd. Fast det vill hon nog inte erkänna. He he! Hursomhelst så sov iaf jag och Ullis som stockar inatt så var inte rädda för att se filmen om Ni vill! Mer avslöjar jag inte!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards