Alla inlägg den 22 mars 2021

Av Niclas Bernhardsson - 22 mars 2021 23:00

Måndag och jag riktade in mig på att fixa lite hemma, i lugn och ro. Men telefonen ringer och de behöver hjälp på skolan. Ajdå! Och jag som skulle till tandläkaren på en kontroll. Men jag säger att jag löser det, jag borde kunna släppa en klass tio minuter senare och kontrollen borde gå fort. Jag har ju en tand som gått sönder, fastän jag i övrigt har bra tänder. Och nu skall hon bygga någon bro, eller vad det heter. Jag drog ut den trasiga tanden i tisdags och tycker att jag skött mig bra sedan dess. Hursomhelst så hade jag lektioner på distans och det var bara nior. Alla var hur duktiga som helst men jag hade inte så bra insyn på deras arbeten men några ville ha lite hjälp och då kunde jag se och hjälpa. En rolig kille som alltid vill tävla mot mig fick vänta tills efter uppropet och sedan visade jag en kort film från Insta, där jag flippade koner. Han svarade direkt att det var enkelt så nu är det upp till bevis. :-)

Sen blir det en lucka och jag springer till tandläkaren och får hoppa in i stolen. Tandläkaren såg chockad ut och undrade vad jag hade för läkkött. Så bra skall det ju inte hinna läka, menade hon. Hmm, det är väl det enda som är bra på mig nu, tänkte jag. Det har ju verkligen gått utför på slutet och nu är det bara en vecka kvar till hjärtingreppet. Sen hem igen och dags för den avslutande lektionen. Just ja! Jag sprang ju till tandläkaren och får tyvärr en liten flicka framför mig som blir livrädd att jag jagar henne. Jag stannar förstås men så fort jag sprang så tittade hon bakåt och började springa... Ah! Stackars liten! Hon var nog inte mer än 7-8 år. Så har ni någon liten flicka hemma i Vagnhärad som är rädd så kan ni berätta att det inte var någon fara. 

Efter sista lektionen så började jag att förbereda för fogningen i källaren och Ullis, när hon kom hem, fixade maten. Vi åt lite fort och sedan var det dags att spackla. Jag tänkte väl att fyra kilo måste räcka för att få klart på första rummet, dvs det blivande badrummet. Det verkade bli rätt tjockt så jag skippade typ 100 gram fog och så var det bara att börja. Tjockt var det och det gällde att jobba på. Jag sliter och inser att det blir mycket att göra rent sen då det blev så tjockt. Efter lite vila så var det bara att börja köra med svampen och Ullis fick springa i skytteltrafik med rent vatten. Sen så gick jag faktiskt en gång till med svampen då det var lite väl mycket fog kvar på plattorna. 

Nu fick jag vänta lite innan jag skulle gå på plattorna med en trasa. Det blev lite teve och sen gick jag och mötte Ullis som var en sväng till Tanjis. Det blev lite te och mackor och sen var det bara jag kvar uppe då de andra skulle upp tidigt. Men nu hade kroppen tagit rejält med stryk och det värkte lite överallt. Sen ner på golvet och putsa var ingen höjdare men på något sätt så blev det klart. Avslutningsvis skulle jag fukta fogarna lite och jag drog första ett varv med fuktig svamp och sedan körde jag med blomsprutan. Vis av erfarenhet så vet jag att det behövs putsas lite till innan det glänser ordentligt men det blir spännande att se resultatet imorgon bitti. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards