Alla inlägg den 29 januari 2017

Av Niclas Bernhardsson - 29 januari 2017 21:45

Söndag och dags för lite mängdträning. Så var iaf tanken. Av vad jag förstod så ville Svarte Petter till Safiren och Ullis ville ut och springa. Själv var jag fortfarande orolig för hur jag reagerar i kyla och trainern är ju vansinnigt kul. Men passen är ofta riktiga kuperade historier. Men kanske fanns det något snällare. Tyvärr så hittade jag inget snällt program och rätt som det var så fastnade jag inför ett pass som typ enbart var upp, upp, upp och sen ned, ned, ned. 48 km. Det borde ju gå på runt 1,5 timmar, tänkte jag. Men fy satan vad fel jag hade. Jag som dessutom tänkt att bara köra lugnt fick ligga runt 8 km/h i backen och den tog aldrig slut. Efter 2 timmar och 24 minuter så var backen äntligen över och det började gå nedför. Och nu gick det förstås riktigt, riktigt fort men tiden började rinna iväg för mig. Jag hade ju dessutom tänkt att springa en timma så efter 6 minuter vansinnesfärd, tur att det inte var på riktigt, i serpentinerna så hoppade jag av och sprang iväg till Safiren. Ullis blev förvånad att jag fortfarande var hemma och jag fick torka av mig snabbt innan jag drog iväg. Väl framme så blev det lugn jogg i 9 km. Lutning 0,5% och endast 10 km/h. He he, ändå snabbare än cyklingen... Sista cykelpasset snittade jag ju över 40 km/h men då var det lite mer nedför än uppför. Det beror ju förstås väldigt mycket på det. Hursomhelst en bra träningsdag med nästan 3,5 timmars träning i kapillärbyggande tempo.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards