Alla inlägg den 16 juni 2018

Av Niclas Bernhardsson - 16 juni 2018 20:00

Fotbolls-VM för hela slanten men hur skulle det bli med träningen? Jag har ju blivit irriterade på mig själv att jag tappat stinget och det kanske inte är så konstigt att man gör det då man är skadad. Men nu har det blivit en rejäl dipp och det är verkligen hög tid att steppa upp igen. Och vi har ju köpt en roddmaskin och den kunde man ju prova. Så när en fotbollsmatch var slut tänkte jag springa ned och dra lite. Men jag förstod mig inte på programmen och startade väl bara. Det blev visst 500 meters-pass och det gick inte alls lika fort som på Concept 2-maskinerna. Första passet gick på 7.32 och jag pustade ut lite och ökade tempot på nästa. Det gick på 7.03 Hmm, fortfarande låg puls och antingen så är det mycket svårare att få upp pulsen då man ror eller så fuskar jag alldeles för mycket. Eller förstås en kombination av bägge. Så nu drog jag ännu hårdare och snart ser jag att spegel började röra på sig. Helsicke! Maskinen har börjat röra på sig och såklart även mattan, som maskinen står på, och även spegeln som också står på mattan. Men jag borde klara av att köra klart passet så jag hade lite koll på spegeln som stod och lutade mot en lampa. Det passet gick på 6.33 Så en konstant ökning hela tiden. Kul men rätt lugnt överlag ändå. Skönt att träna lite iaf. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards