Direktlänk till inlägg 3 juni 2024

Fixade kort på gymmet

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 3 juni 23:00

Måndag och idag fick jag lägga ut att vi har öppen träning imorgon, på banan. Tyvärr har vi ännu inte fått igenom att vi borde ha subventionerat men å andra sidan behöver man ju inte boka hela tiden. Så blir det lite rättvist och i ärlighetens namn tror jag inte många föreningar bokar banan. Det får vi väl se imorgon då vi har bokat mellan 19 och 20. 

Jag började dock med att åka in med släpet och då jag hade en liten förhoppning om att samtidigt få bort min 2:a, på gamla bilen, så tog jag alltså den. 

Jag hittar ganska bra förutom på slutet då jag åker in för tidigt och får backa en bra bit med släpet men det har jag inga problem med. Sen till besiktiningen och jag frågade om han samtidigt kunde kolla min bytna styrled och det kanske han kunde. Jag frågade om han jobbat på någon annan besiktning förut och det hade han och han kände igen mig också. Nu var det Dekra jag provade för första gången och det var för att de var de enda som typ hade tid för släpvagnar. 

Jag fick igenom både bil och släp mot tillägget att jag behövde komma tillbaka och visa upp att det satt på reflexer på sidan av släpet för det var inte ens åtgärdat sedan förra gången. 

Till jobbet och jag parkerade så jag inte störde någon. 

På jobbet så fick jag lite idéer till trädgården, då jag satt och pausade. I övrigt en lugn dag och jag känner mig nöjd. 

Jag avslutade med att åka förbi Mekonomen och köpte reflexer och satte på. Sedan tillbaka till besiktningen och jag fick OK. Trots att det stod att släpet var underkänt så var det bara att köra på i två år. Lite lustigt. 

Hemma så käkade vi och sedan gick vi till gymmet och löste in ett sommarkort till mig på mina friskvårdspengar. Nu har jag en tusenlapp till som jag skall bränna inom ett par veckor. Det blir på golf eller på massage, jag har inte riktigt bestämt mig.

Sedan fikade vi och passade på att fråga Peter och Inger om de inte skulle komma förbi och de ville dem. 

Vi såg att grannarna nu skulle sälja huset och det blev lite snack om det.

När Primetime gick igång så rök jag på fråga tio och det var om romerska siffror. Lite pinsamt men jag kan inte det helt perfekt så jag stressade och tryckte fel. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 16 juni 23:00

Söndag och efter lite gott kaffe på morgonen så var man igång. Ullis vill gärna ha finfrukost men själv kan jag bara tänka på kaffe innan jag kan börja sortera tankarna. Det blev i alla fall lite mer än kaffe och sedan var vi igång. Jag provade att...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 15 juni 23:00

Lördag och efter lite frukost och morgon-teve så började vi röja lite på tomten och lastade upp på släpet. Sedan åkte vi en snabbis till svärmor och tog lite skräp av  henne också som legat ett tag men det är mitt fel då jag glömde bort det sista. De...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 14 juni 23:00

Fredag och jag tog på mig finkläderna idag och hoppade på bussen. Sista dagen med eleverna och det kändes absolut lite vemodigt men framförallt så kändes det mest jobbigt att jag inte fick ett bra avslut med de gamla eleverna på ett bra sätt. Samt ga...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 13 juni 23:00

Torsdag och idag var liksom sista dagen med min elev på skolan. I alla fall den sista normala dagen och vi avslutade med en längre cykeltur och det regnade lite grand men det störde ingenting. Vi hann också fika lite vid borden vi hade gjort iordning...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 12 juni 23:00

Onsdag och det hinner inte gå så länge förrän jag får meddelande om skolan jag sökt jobb på redan har behöriga sökande och att de därför är tvungna att tacka ned. Jag svarade att jag förstår men undrade om de visste om att, ifall man redan jobbar, in...

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards