Alla inlägg den 26 maj 2024

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 26 maj 23:00

Söndag och idag skulle vi upp till Stockholm då Felix ville överraska Ullis på mors dag. Tim hade tyvärr fått förhinder men det sker säkert någon annan dag. Själv dog ju min mamma 2012, så det var ju länge sedan jag firade men var förstås med och gratulerade svärmor i torsdags. Det blev en kombinerad mors dag och födelsedag. 

Först så skickade jag dock lite meddelanden till en tatueringsstudio och jag fick ett bra pris på en logga och jag vet precis var den skall sitta och tror det blir jättebra. Lite orolig för färgen bara då jag är lite allergisk men det blir nog bra. Jag tog första bästa tid som blev den 5:e juni, klockan 18:00 och det innebär att jag inte kan vara med på sommarfesten på jobbet men så kan det vara. Jag var heller inte så sugen på knytis, om jag skall vara ärlig och jag dricker ju inte heller. Nåja.

Vi kom iväg lite sent och den här gången kan vi inte skylla på Line, ha ha! utan nu var det Ullis som hade lite svårt att bestämma sig vilka kläder hon skulle ha men till hennes försvar så visste hon ju inte vart vi skulle. 

Vi hade dock bra med tid men skulle behöva gå en bit. Jag, som inte har superkoll på Stockholm, trodde att det inte var så långt men det tog sin tid. Först parkerade vi dock bilen hos Felix och han stod och väntade. 

Vi traskade på och nu fick Ullis veta att vi skulle till Grand Hotel och äta brunch! 

Strålande väder men så mycket människor! Många gick med blommor och skulle förstås till sina mammor. 

Vi ställer oss och väntar på hovmästaren och väljer ett bord och det blev ett direkt vid ingången, då det stod lite i skuggan. 

Ja, vad säger man om brunchen? Jo, helt magiskt och man bara njöt! Rekommenderas starkt!

Jag låter bilderna tala för sig självt. 

       



Vi traskade sedan tillbaka och nu ville vi ha glass men glassbaren vi skulle till gick inte att nå då det brann i en byggnad på samma gata. Många brandbilar och poliser överallt. 

 


Vi gick sedan till ett mindre glasstånd och den var helt okej men jag fick så lite glass då tjejen inte var så duktig på att sleva upp. 


Sen undrar kanske vän av ordning vad som kommer komma på min kropp och vi lägger ut en bild på den också! :-)


 

Är man dedikerad så är man! ;-)


På vägen hem så stannade vi till och åt på Burger King men det var inte supergott. Vi handlade först på ICA Maxi och sedan blev det alltså Burger King, i Järna. Trist burgare och inte hade de någon milkshake och jag fick upprepa vad jag skulle ha flera gånger och det slutade med att jag fick åka fram och beställa. 


På kvällen betalade vi lite räkningar och sedan tickade klockan på och vi kom isäng rätt sent. 

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards