Alla inlägg den 15 juni 2024

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 15 juni 23:00

Lördag och efter lite frukost och morgon-teve så började vi röja lite på tomten och lastade upp på släpet. Sedan åkte vi en snabbis till svärmor och tog lite skräp av  henne också som legat ett tag men det är mitt fel då jag glömde bort det sista. Det var en gammal teve och lite andra saker. 

Vi åker och slänger det på tippen och det tar sin lilla tid då det var lite allt möjligt. 

Sedan tillbaka till svärmor och vi tänker först promenera upp men då vi hör att kaffet redan är klart så tar vi nya bilen istället. Då vi hade släpet tog vi gamla då den ändå stod påkopplad och klar. 

Vi fikar och pratar lite allmänt och det är som vanligt trevligt. Katten är ovanligt lugn men vill ändå hänga med oss. 

Sedan åker vi hemåt och passar på att besöka den nya 24 food-affären. Den kändes först lite malplacerad men var bättre än man hade väntat. De som hade affären var där och satte upp lite priser och hälsade välkommen. Vi köpte oss en varsin glass och jag provade även att logga in via min app. Nu behövdes det ju inte då de ändå var där. Uppenbarligen skulle Ullis ha någon tvilling i typ Mölnbo och jag svarade att då måste hon vara snygg! Ägarinnan hängde inte riktigt med först men prata kunde hon. Men de är trevliga och det här blir nog bra. 

Sedan kollade vi upp om några var intresserade av våra fyllnadsmassor och först så var det en jäkla massa strul då våra inlägg togs bort från Forumet.... suck! Men det bröt säkert mot några regler. 

Mot kvällen tog vi en tur till Willys och handlade lite. Lite skönt att ha en butik närmre men den är inte supermysig. 

Jag spelade lite Primetime och nu åkte jag redan på fråga sju men det var å andra sidan ett röst-quiz och då är det lätt att åka om det kommer någon amerikansk skådis som man inte har en aning om. 

Vi avslutade med att titta på en serie och det var nog Vinterviken idag. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards