Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2008 23:58

idag smakade ännu bättre än igår. Fick ett lyft rent mentalt då jag fick godkännande för operationen och hela jag blev ... ja, gladare helt enkelt. På ngt sätt så har man blivit lite nedstämd och tappat formen allteftersom. Lite konstigt har det varit för jag tycker inte att jag har ätit så mycket och ändå så har jag gått upp ordentligt i vikt. Får se nu om jag får lite go i kroppen och skärper till mig nu. Skall jag springa Stadsloppet, under förutsättningar att knät funkar förstås, så måste jag bli i bättre form iaf.


Körde lite pausgympa på jobbet som vanligt men den här gången så körde jag gummibandsträning för 3 som aldrig hade provat det och de var jättepositiva, vilket förstås var kul. Så det kommer jag nog att lägga in på kvällarna ett tag framöver istället för Qigongen. Det kan ju bli lite enformigt i längden. Antagligen så körde jag lite för hårt med en del förra gången då jag hade gummibandsträning för de slutade! Ooops!


Jobbade lite x-tr idag då det dessutom vara mycket metallspån kvar i maskingen, det blir det av vissa jobb. Sen tog jag en kort bastu och tog bilen hem. Väl hemma så vattnade jag lite på plantorna då det varit lite varmt idag. Men snart är det nog slut på den myckna vattningen, det är nog bara ett tag man behöver dra på så mycket. Själv skall jag dra mig till sängen och gosa ned mig hos min kära fru! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2008 20:13

Fick ett bra besked idag och det var att mitt Landsting (Södermanlands) skickat iväg remissen som gör att jag får min knäoperation och det blir alltså på torsdag den 14:e maj. Och sövd skall jag bli också fast det bara är en vanlig titthålsoperation men jag gjorde ju en liten tokig sak då jag blev undersökt så det kanske inte är så konstigt. Från att inte ha tränat på ca. en månad så tränade jag relativt hårt två gånger på 3 dagar för att det skulle göra lite ont och ont gjorde det! :-0 Jag orkade inte ens vara kvar på jobbet för att det molade och värkte. Sen sitta i en bil i en och en halv timme innan undersökningen och doktorn var rätt brysk så det var inte så konstigt att man kved. Skrattar lite i efterhand åt kommentaren att jag var lite känslig, undrar vad han menar med det? Jag är rätt smärttålig i vanliga fall.

Nåja, det känns skönt att det är på gång och jag känner mig mera taggad nu att komma igång. Jag är inställd på att springa Trosa Stadslopp men formen är ju inte så lysande. Skall väl klara en pallplats på jobbets interna KM iaf.

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2008 10:21

Det är någonting som fascinerar och upprör kring de här vansinnesdåden. Knutby var ett och jag vill verkligen se filmen. Sen var det Natascha och sen det här. Josef ser sig verkligen som en frälsare, en man som tog makten i egna händer. Men hur sjuk man än är så var väl det här ett av de sjukaste. Man finner inga ord, det är som om verkligheten är mycket sjukare än dikten. Sådana här historier finns ju inte ens i rysare.


Att det finns sådana här människor får man nog räkna med men att han även skulle få igenom sin sjuka plan. Ja, det är bara för mycket. Borde inte folk ha reagerat? Och vad är det för fru, föddes hon med skygglappar. Hon kanske var för styrd, även hon.


Nu ser sig Joses som en räddare eftersom han ju inte tog livet av barnen. Ja, det är ju också ett sätt att se det! Man häpnas. Men var går gränsen för psykisk sjukdom egentligen. Skall man dra det till sin spets så är ju alla sjuka som begår brott för det är ju ngt som är emot det normala. Vad för slags rättvisa skipas om han nu, vilket jag förmodar, anses psykisk sjuk. Han får givetvis behandling men det är det väl lite för sent för nu, kan tyckas.


Vilken frihetsberövning! Att inte ens få se världen, det måste vara ett av det grövsta brotten, att få se den på TV men sen ändå inte. Att liksom lukta på kakan och inte få smaka. Sen att se sin mor förnedras, ja listan kan göra lång. Den här historien är långt ifrån slut än. Orden sinar, jag hoppas, ja, jag hoppas verkligen att de drabbade tas om hand på ett bra sätt.

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2008 01:10

Bastade lite snabbt på jobbet och drog hem. Klockan var midnatt då jag började att vattna på nyplanteringen och jag hade shorts på mig vilket var lite småkallt. Men det gick bra fast temperaturen var lite under 10 grader. Nu vattnade jag på rejält då jag missade att vattna under dagen och även igår natt. Blir spännande att se vad det blir av det. Undrar om solcellslampor funkar bra, är det ngn som vet? Det verkar ju smidigt att bara sticka ned så laddas de upp under dagen och lyser då det är mörkt.


Idag har jag snickrat ihop lite om SN-Bollen till mina två lag, hoppas de blir taggade och inte förskräckta nu bara. Måste betala in till en ny deltagare bara som var lite sen med betalningen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards