Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Josef Fritzl - en sjuk man!

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2008 10:21

Det är någonting som fascinerar och upprör kring de här vansinnesdåden. Knutby var ett och jag vill verkligen se filmen. Sen var det Natascha och sen det här. Josef ser sig verkligen som en frälsare, en man som tog makten i egna händer. Men hur sjuk man än är så var väl det här ett av de sjukaste. Man finner inga ord, det är som om verkligheten är mycket sjukare än dikten. Sådana här historier finns ju inte ens i rysare.


Att det finns sådana här människor får man nog räkna med men att han även skulle få igenom sin sjuka plan. Ja, det är bara för mycket. Borde inte folk ha reagerat? Och vad är det för fru, föddes hon med skygglappar. Hon kanske var för styrd, även hon.


Nu ser sig Joses som en räddare eftersom han ju inte tog livet av barnen. Ja, det är ju också ett sätt att se det! Man häpnas. Men var går gränsen för psykisk sjukdom egentligen. Skall man dra det till sin spets så är ju alla sjuka som begår brott för det är ju ngt som är emot det normala. Vad för slags rättvisa skipas om han nu, vilket jag förmodar, anses psykisk sjuk. Han får givetvis behandling men det är det väl lite för sent för nu, kan tyckas.


Vilken frihetsberövning! Att inte ens få se världen, det måste vara ett av det grövsta brotten, att få se den på TV men sen ändå inte. Att liksom lukta på kakan och inte få smaka. Sen att se sin mor förnedras, ja listan kan göra lång. Den här historien är långt ifrån slut än. Orden sinar, jag hoppas, ja, jag hoppas verkligen att de drabbade tas om hand på ett bra sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards