Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Seg löpning runt Ölands Djurpark!

Av Niclas Bernhardsson - 31 juli 2009 21:09

Ullis och jag ville ta en runda och varför inte springa förbi Ölands Djurpark. Vi sprang lite på måfå och stannade till ibland och kikade in - ser klart intressant ut och speciellt vattenlandet. Eller förresten... det är nästan det enda man ser utifrån. Vi fortsatte förbi och sen runt. Till slut så kommer vi ut på samma väg som vi sprang över innan vi kom fram till djurparken och sprang då hem igen. Men det blev ju en lite väl kort runda så vi fortsatte mot Färjestaden men då vi passerar bron, som går mot Ölandsbron, så ser vi att det är värsta kön och en bil med släp som har kraschat.

Snackar med en fotograf som egentligen hade ledigt men han passade på att fota och drog till redaktionen. Bilderna kommer väl i Ölandsbladet, eller vad det nu kan heta.

Hursomhelst så blev det ett litet stopp men vi drog vidare. Sen började det kännas bättre igen och vi ökade farten. Jag t.o.m drog till med några schyssta fartökningar men bara så att Ni inte drar några förhastade slutsatser. Jag ligger ljusår ifrån min gamla form men jag är sugen på att komma tillbaka - lita på det!

Passet slutade på dryga 47 minuter men då får vi dra bort några minuter.

I övrigt så har det varit sport för hela slanten då vi var inne i Kalmar och kikade på lite triathlon då det var barn-triathlon och senare sprinten med världsstjärnan Björn Andersson. Jag undrar fortfarande varför han var här och körde men är bara lycklig att fått sett honom live! Den killen kan cykla!! Wow!

Men vi hade bråttom hem för att se DN-galan så vi hann inte se så mycket.

Kul att se nya stavhoppshoppet Fritz och vad säger man om Kronberg? Nä, jag tror att vi sett honom i de stora mästerskapen för sista gången men hoppas förstås att jag har fel. Varför annars visa upp sin nya hemsida på sin outfit?

I övrigt så var förstås Nossmy (sorry om jag stavar fel) kul som imponerade i sin comeback. Sen var det väl inte så mycket annat kul... eller? Claesson klantade sig väl lite fast loppet var lite ryckigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards