Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Pass nr. 2 - Gymmet!

Av Niclas Bernhardsson - 28 april 2013 14:47

Väl hemma från långpasset, och en liten avstickare förbi Hulo, så tyckte Ullis att vi skulle vila en halvtimme men jag var sugen på att blogga och lägga upp några bilder men det passade mig utmärkt att iaf inte gå direkt till gymmet. Jag var lite för trött, kände jag. Men väl på plats så var det bara att sätta igång och Ullis visste inte riktigt om hon skulle köra uppvärmning på bandet, hon hade ju ändå redan kört 20 km idag. Men jag kan avslöja att både första och andra kardion blev löpning så det blev ytterligare 4 km. Själv så körde jag rodden igen och körde ganska lugnt men ville iaf komma upp i 2 km så vid 9:42 så stannade jag och var klar. Sen på med övningarna och nu är det nästan som en repris. De gick alla bra men det var ruggigt tungt ibland men jag kämpade på. Efter de 3 inledande övnignarnar, som även upprepades, så var det dags för andra kardion och som vanligt så valde jag stakmaskinen. Den stod inställd på ganska lätt motstånd så man fick lite på i högt tempo istället. Jag fick för mig att köra på rätt hårt och jag kom faktiskt hela 2186 meter på mina 10 minuter, det blev en snittfart på 2.17,5/500 meter. Kanske inte så jättebra. jag vet faktiskt inte. Direkt efter det så var det smala tricepspressar och det är typ omöjligt då man precis stakat. Det blev typ 7-10 stycken på knäna, Sen var det bara att bita ihop. Utfallstegen var hemska men värken i rumpmusklerna verkar iaf inte bli värre nu. Jag fick dok verkligen kämpa idag på gymmet och både Ullis och jag var riktigt svettiga på slutet.

Nu börjar jag bli nojig och fundera på om inte min kamp har gett något men det borde den har gjort. På tisdag är det invägning och mätning, det blir spännande!   Rodd och stakning, samma visa som vanligt! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 5 maj 23:00

Söndag natt och när klockan ringde, efter en och en halv timmes sömn så hatade man loppet. I alla fall just det för bara efter några minuter var man verkligen på tårna. Jag gick på toaletten och borstade tänderna och på den korta tiden så var man ver...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 4 maj 23:30

Lördag morgon och jag hade varit uppe några gånger och kollat läget. Sen gick jag upp av mig själv lite innan klockan sex och började plocka fram saker ur husvagnen. Jag tog upp så mycket som behövdes till början av loppet så det inte skulle bli kaos...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards