Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Lite halvkämpig stakning stirrandes i en vägg men liksom Johan O...

Av Niclas Bernhardsson - 13 januari 2014 22:44

Idag så var det stakning som stod på schemat då Ullis skulle spinnan lite. Men hon sprang några kilometer innan och då passade jag på att staka men jag hann knappt börja förrens jag drog av handtaget som var lite dåligt ditsatt. Helsicke! Bara att knyta om och nu dubbelknut och sen började jag igen men nu kom det snett... Nåväl, bara peta det lite mer rätt och sen får jag nog kolla instruktionerna på det där. Hursomhelst så stakade jag på och jag började väl ganska försiktigt men allteftersom jag blev varmare så var det lättare att få upp pulsen. Först hade jag fläkten rakt mot mig men det resulterade mest i att näsan ville rinna så den stängde jag av. Ja, fläkten alltså... Sen kom då spinninggänget igång på riktigt och då dunkade jag också på med intervaller vilket var temat för spinninggänget. Ledaren är peppande och vältalig så det är kul att köra samtidigt så det händer något. Jag passade på att dricka lite då intervallerna tog slut och när det var lite väl korta intervaller så körde jag lite längre. Då behövde jag inte lika mycket pepp och sen kom nästa spinninggäng då det var en kvart kvar och det sporrade också lite. Till slut, då passet nästan var slut, så kom då en kund som jag väntat på och då fick det räcka. Riktigt svettig och lite urlakad så började jag hjälpa henne. Jag fick iaf ihop 55 minuter och det får vara okey. När jag testade att jogga lite på bandet så kändes det riktigt segt efter igår så jag var nog lite sliten. Hursomhelst så bestod dagens stakpass av enbart intervaller i princip. Nyttigt men nu längtar jag till snön!

Efter passet så var det fort hem, efter att ha hjälpt kunden, och jag hann knappt duscha innan det var telefonmöte med löparklubben. Sen var det kul att se Zlatan vinna pris för snyggaste mål och att han kom med i världslaget, det var han värd! Sen förstod jag att han inte skulle komma i topp på Jerringpriset och jag skall väl inte klaga med de tre som var i toppen. Hursomhelst så trodde jag inte att golfens drive (!) skulle räcka med mailbomningen då Zlatan föll bort. Då trodde jag att Johan Olsson skulle få desto mer röster. Men säga vad man vill om Jerringpriset men lite lustigt är det. Tävla i populäritet. Nej, fy f-n, säger jag. Jag skulle nog vägrat. Vad hade Wassberg gjort? Med tanke på bragdguldet så anar jag... Men kul med själva galan! Och grattis Stensson till ... priset!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 5 maj 23:00

Söndag natt och när klockan ringde, efter en och en halv timmes sömn så hatade man loppet. I alla fall just det för bara efter några minuter var man verkligen på tårna. Jag gick på toaletten och borstade tänderna och på den korta tiden så var man ver...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 4 maj 23:30

Lördag morgon och jag hade varit uppe några gånger och kollat läget. Sen gick jag upp av mig själv lite innan klockan sex och började plocka fram saker ur husvagnen. Jag tog upp så mycket som behövdes till början av loppet så det inte skulle bli kaos...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 3 maj 23:00

Fredag och idag tog jag bilen då jag ville fort hem för nu var det dags att förbereda loppet på riktigt. Jag och Anders skulle ställa upp våra husvagnar, Björn skulle komma med grindar, vi skulle snitsla banan. Jag ville dock vara kvar för att ta emo...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 2 maj 23:00

Torsdag och det var en massa småfix inför loppet och på jobbet så hade jag det rätt lugnt. En riktigt bra dag. På kvällen så var vi i Trosa och hämtade en rullgardin till Felix och pratade lite med en gammal granne. Sedan handlade vi lite på Trossen ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 1 maj 23:00

Onsdag och 1 maj! Felix ville köpa nya skor och undrade om vi ville hjälpa lite men nu har det ju gått några år sedan jag hade full koll och det har verkligen exploderat på skomarknaden. Dock har jag ju koll på vad som är viktigt. Vi gick upp och f...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards