Direktlänk till inlägg 19 juni 2018

Trevlig avslutning med jobbet

Av Niclas Bernhardsson - 19 juni 2018 21:00

Så var det tisdag och vi skulle ha avslutningsmiddag med skolan. Normalt är jag inte så förtjust i vanliga jobbfester då det oftast blir för mycket alkohol men nu var det Skottvångs gruva, och där hade jag aldrig varit. Och dessutom var det inget partyställe heller. Det hade jag iaf hört. Sen hade jag dock en helt annan bild av Skottvång och den fick vändas upp och ned. Det var riktigt trevligt och gemytligt men inte alls något naturfenomen, av något slag, som jag hade väntat mig. Jag trodde att man skulle få se lite gruvor, eller liknande. Men hursomhelst. Det var riktigt trevligt och det blev först en uppskattad uppvisning av både barn och föräldrar till chefen. Man märker vart hon har fått sin teaterådra ifrån. Riktigt kul att se och det var klackarna i taket och sen var det ett gäng som skrev små lappar med rackartyg och delade ut. Det jag fick skulle ju, taget ur sitt sammanhang, verka väldigt konstigt om jag utförde. Jag hade under dagen, med hjälp av en kollega, kommit på hur man lade in lite bra symboler, som bockar och prickar, i Word och nu skulle jag skryta om det. Typ ställa mig upp och inför ca. 30 stycken hålla ett litet tal. Det kändes ju inte som en straffspark direkt så den lade jag åt sidan och försökte glömma bort. Sen vill en kollega ha hjälp att sjunga en sång och det kunde jag hellre ställa upp på men det var hyfsat svårsjunget, iaf om man aldrig sjungit den förut, och det lät väl sådär. Men när jag ändå var uppe på scenen så kunde jag väl dra av min lapp och absolut ingen, som inte hade varit med i arbetsrummet under dagen, förstod någonting. Så både musikerkarriären och stå-uppandet får läggas på is. :-)

Trevligt och god mat men sen fick många hemlängtan. Så kan det bli ibland men trevligt att komma hem. 

 
 
Ingen bild

Sebastian

28 juni 2018 08:56

Skottvång är jättemysigt. Satsa gärna på att vandra 9 kilometers rundan på Sörmlandsleden. Otroligt vackert och populär :)

Niclas Bernhardsson

8 augusti 2018 11:36

Tack för tipset! Det skall vi göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards