Alla inlägg den 16 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 16 april 2021 23:00

Fredag och jag försökte återigen hinna med att träna innan lektionerna men tiden går fortare än man tror. Idag var det meet hela dagen och när de var klara så väntade besiktning av motorcykeln. Egentligen så hade vi tänkt att köra in på motorcykeln bägge två men jag tycker att bakdäcket ser ovanligt slitet ut. Vart kom det ifrån liksom. Framdäcket är nyligen bytt men bakdäcket är nog aldrig bytt men det var hyfsat bra mönster sist jag tittade. Jag beslutar att jag ändå åker in och besiktar men Ullis får ta bilen. Lite konstigt att korden börjar synas på sidan, det är ju inte så jag är någon banåkare direkt. Vi åker in och stannar först på Mio, då Ullis beställt lite saker och vi passar på att äta på Chopchop. En kille med munskydd vinkar och vi har ingen aning om vem det är men han kommer fram och tar av sig munskyddet och han säger att vi ändå inte kommer att se vem det är. Jag förstår inte riktigt då men sen, efteråt, trillar poletten ned. Han hade gått ned en hel del i vikt och vi som inte sade något. Den passningen får man ju inte missa! :-) Sorry S! ;-) Vi äter och sen är det full fart till besiktning. Eller full fart och full fart. Det är som däcket faller isär och man förstår ju att det har med åldern att göra. Det är ju en 2006:a och allt är säkerligen tillverkat 2005. 16 år gammalt däck och nu går det riktigt fort. Det syns kord lite överallt och det här blir pinsamt. 

Jag smyger fram och messar att jag är här. Sen får jag åka in och jag säger direkt att det kanske inte ens blir någon provåkning för honom. Han ser på däcket och hajar till! Oj då! Men jag kör försiktigt, sade han, och jag satte mig ned och bad till gudarna att jag ändå får smyga hem med motorcykeln och inte begära bärgning. Han kommer tillbaka och det blir förstås ombesiktning och jag FÅR åka hem om jag åker försiktigt. Nu tar vi gamla vägen och jag tiltar motorcykeln lite så den går på den bättre sidan mer. Men det sliter i ryggen och jag får växla lite. Väl hemma så ser däcket ut som en ren katastrof. Det är ren kord på typ två centimeters bred runt hela däcket men på sidan. Där jag inte ens kör och absolut inte nu då jag vet att det är dåligt. Det är som det faller sönder av att bara åka. Och även i mitten av däcket är det ren kord och nu beställer jag direkt ett nytt bakdäck. 

Jag borrar och mäter och donar. Tim jobbar över så vi lade ifrån oss telefonerna så att det inte skulle avslöjas vem som åkte i the Masked Singer. Roboten är ju rolig och det står mellan Nassim och Kodjo. Procentuellt sätt så säger jag 80% Nassim och 20% Kodjo. När Tim kommer så är det snabbt upp från källaren och vi kör igång. Tanjis kom ju rätt snabbt fram till Viktoria Silverstedt och det lär rimligt men precis innan det skall avslöjas så börjar jag vela med Lisa Miskovsky och när Nour också säger det så blir jag tveksam men bestämmer mig ändå för Viktoria och det gör även Ullis som är ännu mer säker. Jag hade noll koll på viktorias skidbakgrund så det höll på att lura mig. Så nu har jag tre rätta svar av fyra. Förra veckan var jag dock helt lost. Kul koncept men det borde ju gjorts något tävlingsmoment i typ Duo-appen där man kan tävla och få poäng ju tidigare man gissar.  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards