Alla inlägg den 30 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 30 april 2021 23:00

Fredag och idag är det 26-årig bröllopsdag för mig och Ullis. Det är förstås något som man vill fira men givetvis blir det inte riktigt samma sak med Jockes bortgång, så nära inpå. Men vi skulle banne mig försöka njuta lite. Dock var det först jobb och jag gick upp tidigt och fixade ett paket, som en kund skulle ha, och sedan var det dags att koppla upp mig för första lektionen. Efter den så åkte jag snabbt ned till jobbet och körde meet på plats så att jag efter den lektionen skulle hinna äta. Men flera elever var på mig direkt och var ledsna och det blev ju dubbelt upp. Flera hade hört att jag inte skulle vara kvar i höst och flera beklagade min brors bortgång. Det blev jobbigt men jag försökte vara stark. Sen kommer lektionen men min egen mentorsklass och att se eleverna på riktigt när jag berättar är så jobbigt och jag börjar gråta och det tar lite tid men det fick det göra. Livet kan vara tufft men det här var i värsta laget. Då de var oroliga för mig så förklarade jag att läkaren hade sagt att mitt hjärta egentligen är i toppform men att jag har extraslag som gör att jag blir medtagen. Efter det ville jag få fart på klassen och vi startade med 2 km gång/löpning på banan och sen var det dans och annan pulshöjande träning som gällde. Normalt så brukar jag busa till det lite med en Insta-film men idag var det inte riktigt läge. Efter lektionen så plockade jag ihop det sista och sen hittade jag inte bilnyckeln. Till slut var jag då iväg och Ullis och jag mötte upp ute vid Stensund där vi dukade upp kaffe och bakelse. Skönt väder och det var riktigt mysigt. Sen blir vi trötta och väl hemma så bara måste vi sträcka ut oss på sängen och pang.... så sov vi i flera timmar! :-0 Så slut! Till slut kommer vi upp och vi bestämmer att jag åker och hämtar Tim så åker Ullis och Felix och köper lite mat. Vi tittar på the Masked Singer och idag var det ingen större svårighet att pricka rätt på Nassim El Fakir. Det var vi rätt säkra på rätt länge men skulle man bara gissat på dagens framträdande så var det ungefär lika mellan Kodjo och Nassim. Men men... Vi hade ju sett de tidigare gångerna så det var inget svårt. Sen tittar jag på ett avsnitt av the Flash och Ullis ligger bredvid och slappar lite. Vi går sedan och lägger oss och somnar som stockar. Det här tar verkligen på kroppen. Det är så overkligt och känslorna är lite varstans. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards