Direktlänk till inlägg 12 juni 2024

Ett litet nederlag

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 12 juni 23:00

Onsdag och det hinner inte gå så länge förrän jag får meddelande om skolan jag sökt jobb på redan har behöriga sökande och att de därför är tvungna att tacka ned. Jag svarade att jag förstår men undrade om de visste om att, ifall man redan jobbar, inte ens behöver lägga ut tjänsten. Huruvida det skulle hjälpa mig nu visste jag inte men det var bra att påminna om att jag kommit in på VAL i höst. 

Det var absolut surt för jag hade fått en bra känsla trots att intervjun kunde gått bättre. 

Nåja, jag försökte få tag på Ullis för att berätta men hon hade fullt upp och hann inte ens kolla sin mobil. Så jag sade ingenting på jobbet då jag först ville prata med Ullis. 

Det blev cykling idag igen med min elev och vi hann även stanna till och kolla in tältet där Miss Li skall spela på fredag. Bara hoppas det blir bra väder.

På kvällen så passade jag på att skriva ut en faktura och sökte mig ett nytt jobb. 

Håll tummarna för att det här går bättre. 

Ullis och jag avslutade med att gå en liten promenad och Ullis passade på att ta en liten promenad, det var skönt!

Sedan blev det lite mys i soffan och jag stannade uppe och tittade på när Armand Duplantis försökte ta världsrekordet i stavjopp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 16 juni 23:00

Söndag och efter lite gott kaffe på morgonen så var man igång. Ullis vill gärna ha finfrukost men själv kan jag bara tänka på kaffe innan jag kan börja sortera tankarna. Det blev i alla fall lite mer än kaffe och sedan var vi igång. Jag provade att...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 15 juni 23:00

Lördag och efter lite frukost och morgon-teve så började vi röja lite på tomten och lastade upp på släpet. Sedan åkte vi en snabbis till svärmor och tog lite skräp av  henne också som legat ett tag men det är mitt fel då jag glömde bort det sista. De...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 14 juni 23:00

Fredag och jag tog på mig finkläderna idag och hoppade på bussen. Sista dagen med eleverna och det kändes absolut lite vemodigt men framförallt så kändes det mest jobbigt att jag inte fick ett bra avslut med de gamla eleverna på ett bra sätt. Samt ga...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 13 juni 23:00

Torsdag och idag var liksom sista dagen med min elev på skolan. I alla fall den sista normala dagen och vi avslutade med en längre cykeltur och det regnade lite grand men det störde ingenting. Vi hann också fika lite vid borden vi hade gjort iordning...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 11 juni 23:00

Tisdag och idag gick det återigen bra på skolan. Jag tog en cykelpicknick med min elev och vi fikade vid en parkbänk innan vi rörde oss tillbaka. Alltid så mysigt att cykla och upptäcka nya vägar i Nyköping. Jag har insett att det finns sjukt många f...

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards