Alla inlägg den 16 juni 2024

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 16 juni 23:00

Söndag och efter lite gott kaffe på morgonen så var man igång. Ullis vill gärna ha finfrukost men själv kan jag bara tänka på kaffe innan jag kan börja sortera tankarna. 
Det blev i alla fall lite mer än kaffe och sedan var vi igång.

Jag provade att lägga ut fyllnadsmassorna igen och nu fick jag napp av en som beskrev vägen och det var bara att åka dit och tippa. Lät ju kanonbra förutom att det var lite långt. 

Till lunch blev det hämtmat och som vanligt Piccolini och som vanligt Calzone Special. 
Sedan skulle Ullis iväg och springa med Tanja och jag tänkte att det vore ett bra tillfälle att cykla lite på trainern. 
Tyvärr var iPaden helt urladdat men efter tio minuter så kunde jag hoppa upp och jag passade förstås på att pumpa och klä på mig. 
Träningen gick bra men jag kände att dryga 35 minuter fick räcka då jag var lite trött. 
Mot kvällen tänkte vi kolla upp stället vi kunde dumpa massorna men vi kände att vi ville kolla upp det först och tog finbilen, det var synd. 

Det började ganska omgående med ganska dålig väg och det blev bara etter värre. På slutet var det också så högt gräs så man vågade knappt åka då man inte såg vägen. 
Det var synd men hit skulle man inte orka åka så många gånger. Inte ens om jag fått betalt. 
Så det var bara att meddela att det var för bökigt och lägga ut det igen på Facebookgruppen. 
Vi avslutade med att se en serie men vad hette den? Just ja! Det var en norsk produktion med bland annat Pernilla August, i huvudrollen. 
Sjukt många komplikationer och den gick från helt okej till att man då och då ville stänga av den. Så här i efterhand så var den helt okej men vad hette den...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards