Direktlänk till inlägg 23 mars 2008

Jobbig skidträning och latrintoalettsbesök!?

Av Niclas Bernhardsson - 23 mars 2008 22:31

Skidträning!

Ullis och jag drog åter iväg till Hemus för lite skidträning och jag var supersugen på att köra på lite grand men det dröjde inte länge förrens ländryggen sade stopp! :-( Det krampade så fort jag försökte att diagonala och det blev lite småstopp efter backarna då det krampade rejält. Funderade på att vända men orkade mig fram till Eldris och vilade ngn minut. Det tog mig dryga 24 minuter dit och sen prick 23 minuter tillbaka. Sen fick det fasen vara nog. Såg sen ett gubbe komma med ett par gamla Fischer RCS där det satt ett tiotal skidmärkningslappar från Vasaloppet på. Givetvis blev jag lite intresserad, jag har själv 7-8 lappar på mina RCS men de är ju slut i belaget då jag stenslipat dem 4-5 ggr och sen haft de som demonstrationsskidor under 2 år. När han sade att de började ju bli slitna så fick jag påvisa för honom att det inte alls var så. De hade bara stenslipats i fabrik en gång och att då byta ut dem fast han var så nöjd med dem är ju bara dumt och speciellt när dagens skidor generellt har sämre belag. Faktiskt så skulle jag vilja köpa dem men det är väl försent nu.


Latrinbesök...

Efter skidåkning och dusch så käkade vi lite gott. Efter det så gick jag och Ullis och diskade. Ser sen från fönstret att det står en yngre flicka och hennes mamma alternativt äldre syster utan latrinhuset, bägge av utländsk härkomst. Reagerar på att de inte har ngt med sig såsom latrinavfall och den äldre går in först medan den yngre typ håller vakt utanför. Efter ngn eller några minuter kommer hon sedan ut och skakar lite i byxorna och den yngre går in. Samma procedur upprepar sig då den yngre kommer ut. Undrar i mitt stilla sinne hur det där gick till! Där inne finns ju inget papper att torka sig med, för jag antar att det var toalettbesök som utfördes! :-0

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards