Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Katterna fick vara kvar i husvagnen då vi åkte till nästa campingplats!

Av Niclas Bernhardsson - 19 juli 2009 23:29

He he... Innan Ni börjar att komma med några moralkakor så bytte vi ju bara plats på samma camping och Felix var även med i vagnen så att inte kissarna skulle bli rädda. Vi smög väl fram i 5 km/h och tyckte det var onödigt att få in katterna i buren och därefter in i bilen för några minuters färd.

Så det var en smidig förflyttning. Det hade regnat en hel del så jag bara bort stolar och bord innan och förtältet hade vi förstås inte tagit upp för en natt. Sedan gick Ullis med våra cyklar och kollade så det såg bra ut bland några tvärar svängar där bilarna stod lite tight.

Helt klart så verkar det även vara lite lugnare på den nya platsen men det kanske har att göra med att vi nu står på platserna för stora husvagnar. Ja, det är ju en gåta hur vi kunnat få sådana platser men de som bokade ville gärna ha lite mer plats och sade att "de andra", dvs vi, hade en stor husvagn och behövde en stor plats. Undrar vad de tänkte när vi checkade in med en Kabe Briljant, iofs XL (extra bred) men ändå! :-)

Idag så tog vi en tur in till Kalmar och gick runt lite på köpcentrumet Baronen. Och när jag såg Clas Ohlson så glödde ögonen i mig och väl därinne så ser jag att de har en husvagnsantenn. Våran gick visst sönder för någon dag sedan. Hur vet jag inte men den sjöng på sista versen. Lite konstigt då husvagnen inte är alltför gammal.

Och de där j-vla vattenutkastarna, dvs vattenkranarna, går ju sönder hela tiden. När vi köpte husvagnen så var den sönder och jag skrev in i kontraktet att köpet kan hävas om det var något mer fel än vattenutkastaren.  Sen så gick den visst sönder i år igen, fast jag varit så  ordentlig med att tömma ur systemet hela tiden.

Hursomhelst så var det återigen en regnig dag men på kvällen så var Ullis och jag ute och sprang och till en början så var det uppehåll. Men mer om det i nästa inlägg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards