Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

På väg tillbaka? Omröstningen får anses avslutad!

Av Niclas Bernhardsson - 14 augusti 2009 22:48

Kul att så många röstade i ngt, iaf för de flesta, ointressant som min eventuella comeback på löparbanan. Inte för att jag är ngn elit men många kan säkert identifiera sig med mig och mina förehavanden. Stackars dem! ;-)

Nåja, på kort tid så gick jag från runt 5 h till runt 3 h på maran, kämpade som ett djur med att gå under 3 h på Lidingöloppet sen helt plötsligt sprang jag på under 2.15 så visst kan det vara intressant. Men jag är givetvis mycket medveten om att det är långt fram till ngt som får anses vara elit. Mycket långt.

En rolig sak hände när jag "kvalade in" för att få starta i startgrupp 1c i Lidingöloppet. Jag kom med min resultatlista och får svaret att det är fullt i grupp 1c och även i 1b. Men, utbrast jag. Jag måste starta i 1:an då mina kompisar som jag skall springa med gör det. Han smusslade fram en startlapp från grupp 1a och jag tog den och gjorde mitt livs lopp. Väl medveten om att jag inte hörde hemma där så uppbådade jag allt mitt lugn jag hade då starten gick för att inte förivra mig. Det kändes som om jag stod still då starten gick. Alla fullkomligt stormade förbi mig men ändå kom jag på runt 200:e plats av säkert 14 000 startande. Jag höll jämn fart hela loppet och avancerade i resultatlistan rejält på slutet och kom in på under 2.15 Gissa om jag var lycklig!

Men som sagt var. Jag gick fram lite för snabbt och startade sedan upp "enklaresport vhd". Det blev lite för mastigt och jag gick nästan in i väggen. Det kan man nog säga. Jag gick upp mellan 20-25 kg och träningen avstannade. Sen fick jag efter ngt år nog och försökte komma tillbaka. Det resulterade i att knät pajade och det blev operation. Efter det så har jag haft lite strul med ryggen och även med det andra knät. Men nu, efter lång tid, så börjar det se lite ljusare ut igen och kanske att man kan öka igen på träningen. Och varför springa till ryggläkare hela tiden då man väger 20 kg från, vad heter det... , matchvikt!

Nä, nu skall jag tillbaka. Tittade i ett gammalt blad för jobbet som handlade om mig då jag var aktiv. Rätt sporrande, det gav en kick!


Kul att så väldigt många tror att jag t.o.m kommer gå under 2.50, det kanske var lite väl optimistiskt. Lite konstigare är att det är mindre som tror att jag kommer gå precis under 3 h. Det är väl min dröm och om allting funkar så kanske det handlar om 2.57-2-59 Men just nu är det utopi.... Eller?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards