Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Frös så in i Norden men passade på att springa mig varm som domare!

Av Niclas Bernhardsson - 28 april 2010 23:30

Så var det då dags igen för Trosa Blå att spela och det verkade som om de skulle behöva låna spelare då många var sjuka. Men väl på plats så verkade det inte finnas lika stort behov men då de ändå var där så var det bara att köra på. Men de hade inte fått tag på någon domare och jag såg huttrande min chans då jag var alldeles för tunnt klädd och jag erbjöd mig att vara domare. Tyvärr har jag ingen utbildning men har förstås sett massor av fotboll samt tränat barn i många år. Men hur skulle det gå för Felix som såg så trött ut och alldeles rödmosig ut i ansiktet. Och inledningsvis så fick han kämpa i motvind men antingen ger han upp eller så ökar han och idag blev det det sista. Jäklars vad han kämpade och motståndarnas backlinje fick fullt upp. Sen kunde de inte stå emot längre då han fick en djupledsboll där han kämpade sig fri och petade bollen förbi målvakten. Tyvärr så stod det då redan typ 6-0 till de andra och Felix lag fick inte mer mål än så men då spelade de också mot 1-2 år äldre. Men hur gick det för mig då? Självklart så kommer jag inte i mina träningsoverallskläder och det var ju förstås lite synd så det såg kanske lite lustigt ut när jag sprang runt som vem som helst på planen. Det var ju bara en träningsmatch så det var ju lugnt men det var rätt svårt att hinna se allt men jag fick beröm så det var nog godkänt. Så här i efterhand så kan jag se att det var några tveksamma domslut men det är ju ögonblicksverk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 5 maj 23:00

Söndag natt och när klockan ringde, efter en och en halv timmes sömn så hatade man loppet. I alla fall just det för bara efter några minuter var man verkligen på tårna. Jag gick på toaletten och borstade tänderna och på den korta tiden så var man ver...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 4 maj 23:30

Lördag morgon och jag hade varit uppe några gånger och kollat läget. Sen gick jag upp av mig själv lite innan klockan sex och började plocka fram saker ur husvagnen. Jag tog upp så mycket som behövdes till början av loppet så det inte skulle bli kaos...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards