Alla inlägg den 2 november 2010

Av Niclas Bernhardsson - 2 november 2010 23:16

Så var det tisdag igen och som vanligt kvalitetsträningen med nya klubben. Idag skulle vi springa tusingar men endast 3 stycken då vi inte har så jäkla bra grund ännu och det är en bra start. Men jag har haft lite strul med att ryggen låser sig då jag tar i och även strul med benhinnorna. Och innan passet talade jag om att vi skall försöka ha jämna fina intervaller så vem tror Ni drar iväg för fort? Jo, självklart jag själv! Pinsamt värre. I vinden så drog jag första tusingen på 4.14 och just nu är det alldeles för fort och jag flåsade rätt rejält under stor del. Sen vilan på 1 minut kändes som en piss i havet och det var fullt ös igen, eller iaf så mycket som jag orkade. Nu blev det 4.30 Oops! Och nu började ryggen att krångla rätt rejält. Men 1 sista intervall skall man väl klara men nu var farten ännu lägre! Men vad f-n! Nu märkte jag att gruppen bakom tog in på mig och det gjorde väl att jag ändå försökte ha lite fart. Jag sprang in den sista på 4.41, tror jag. Rejält slut så det var ju ändå positivt att jag orkade hänga på men vilja ojämna intervaller. På nedjoggen så började vänsta benhinnan lägga av helt och jag fick stanna flera gånger och stretcha men nu öster det ned och jag blev svinkall! Fick lite hostattacker i bilen och livet har varit bättre om man säger så.

Men riktigt kul att de andra lyckades så bra. Och alla intervaller över 400 m tar ju ett tag att få in. Så är det ju.


Jag kommer förresten att skona Er från alltför mycket siffror kring mina pass nu då jag börjat bokföra dem på jogg.se. Går det som det är tänkt så är jag tillbaka i hyfsat form under 2011. Vore ju jäkligt nice att kunna attackera mina gamla tider under 2011, men mer realistiskt är kanske 2012.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards