Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Morgonpasset fick skjutas upp, ersattes av annan ansträngning.

Av Niclas Bernhardsson - 17 april 2013 10:01

Efter träningen igår kväll så stelnade kroppen till och att jag överhuvudtaget kunde springa igår är en gåta men det får jag tacka Anders S för som visade några knep för att ta bort den akuta smärtan och möjliggöra en löprörelse. Så när jag gick och lade mig igår så var det bara att inse att jag aldrig kommer att komma iväg på någon morgonträning. Och när då klockan ringer för att komma upp till jobbet så får jag ligga i 10 minuter och bara vrida och bända igång kroppen och sen ser jag att det står en påminnelse om tandläkaren vid 08:00 så det var bara att få i sig lite frukost och och skjutsa iväg Ullis och tillbaka. Elektrikern skulle ju komma vid 19:00 ikväll så träningen fick väl bli efter den. Jag stannade till lite kort på jobbet innan tandläkaren och då ringer elektrikern och stod och stampade utanför huset. Aha, det var på morgonen han skulle komma och var då lite sen alltså. Hursomhelst så var det full fart hemåt och visade upp vad jag hade tänkt i huset och sen direkt till tandläkaren. Där väntade rotfyllning och tanden borrades ju upp på vägen upp till Vasaloppsveckan och vi vet än idag inte om det var ett onödigt jobb eller inte. Hursomhelst så blev det tvunget att rotfylla och kanske var det så att det var en spricka men det är lite svårt att se på röntgenbilderna som togs då.

Nu smärtar korsryggen rejält men jag väntar på besök av Anders S igen så han får knåda ut ryggen. Det är lite av en smärtblandat längtan att han skall komma. Men jäkla kul igår med så mycket folk på träningen, jag vet faktiskt inte hur många det var men runt 18-20 stycken var vi nog. Här en liten "fjortisbild" efter intervallerna.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards