Alla inlägg den 10 september 2013

Av Niclas Bernhardsson - 10 september 2013 22:57

Ja, nu var det ju inte så att jag tog för mycket utan det var nog alldeles för mycket laktos i maten som Tim var så duktig på att laga iordning. Jag tog en tablett men det räckte inte på långa vägar. Jag kom iaf iväg och kände mig taggad till tusen och efter lite för kort uppjogg, då jag fick leta efter lite kläder, så var vi då igång med löpskolning och stretch. Sen var det intervaller och jag försökte mig på tusingar. Första tusingen gick väl enligt plan på 4.22 men den andra drog Anders L upp lite för hög fart, tror jag. Det slutade iaf med att jag fick 4.14,7 Kanske var han smart och släppte själv på slutet för det var Flaken jag hade i ryggen på slutet. Sen var det som att gå in i en vägg och det var knappt så benen bar. Jag fick uppsöka Gustavsberg och fastnade nog där i typ 5-6 minuter och passet var kört. Försökte sen komma igång igen men det var helt omöjligt. Nu, några timmar senare, känns det helt okey igen och Ullis och jag satsar på ett morgonpass på gymmet imorgon bitti. Kanske blir det några minuter extra på bandet som kompensation för det dåliga passet idag...

Av Niclas Bernhardsson - 10 september 2013 10:58

 

Jag, duktiga Helena, ordförande Christina (Sthlm Speed) samt sist men inte minst (eller kanske förresten...) coming Star Moa!

 

...nästa år ställer jag upp själv! (Hjälp!)

Ha ha, men det går inte otränad men det är väl lika bra att släppa "bomben"! Jag och Ullis har anmält oss till Kalmar Ironman 2014 och det innebär förstås att man måste träna och går allt vägen så blir 2014 ett riktigt comeback-år. Först Vasaloppet och målet är medaljtid. 6 dagar senare skall jag se hur långt jag hinner på 6 timmar i Skövde 6-timmars. Där finns ju ingen egentlig gräns men mår kroppen bra så är 7 mil drömgränsen medan 6 mil ett mer realistiskt mål. Sen är ju ett tufft mål sub3 på maran och jag gör mitt första riktiga försök på hösten 2014. Sen får jag utvärdera. Men alltså! Jag lever ju med Inlines hela tiden och tränar lite då och då. Och duktiga Helena Gustafsson imponerade stort och slog alla killarna! Grymt! Och det med ganska mycket tävlande i ryggen. Klart inspirerande så jag utbrast visst att jag är med nästa år... :-) Asch, det är ju bara hälften av tiden mot att springa! ;-) Men rejält mycket annorlunda träning dock.. :-0 

Ni hänger väl på? Med ett års bra träning så fixar man ett Inlines-maraton.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards