Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Nedsprutad och "sleten" kämpe!

Av Niclas Bernhardsson - 27 januari 2015 14:51

Tisdag och dags för egen träning men det var inte så jag studsade iväg eftersom jag tänkt köra Nordic Skates och det regnade. Hade jag varit normalpigg så hade det nog inte spelat någon roll men nu drog det ut på tiden innan jag kom iväg. Och så var det då dags och det var moddigare än jag trodde. Det låg liksom typ 5-10 cm halvmjuk snö som förstås bromsade kraftigt och sprutade ned en då man försökte åka. Men det borde ju bli bättre, tänkte jag. Jag bromsar mig nedför backen mot rödljusen och det ser inte så lovande ut på trottoarerna men jag tar mig över vägen och testar iaf. Det går men jag blir totalt nedsprutad av snö och vatten och det är KALLT! :-0 Jisses! Inget skönt alls och det är många som tittar vad jag är för en. Hursomhelst så tar jag mig in på en större väg vid nästa korsning och då går det fortare men sprutar in mer vatten. Och bilisterna bli lite arga då de får väja för mig men det får jag ta. Sen ser jag en ruggig backe som liksom bara utmanar mig och jag kan inte stå emot utan börjar att staka och staka. Och staka och staka. Den är riktigt brant och lång och tillslut så känner jag igen mig. Det var stället vi var på föreläsning på, igår. Kul! Jag som trodde det var längre men det är klart, jag kanske har varit ute ett tag nu. Sen börjar det förstås att gå nedför men inte så att jag inte har kontroll utan bara lite häftigt. Sen kommer jag lite till en återvändsgränd men jag ser att jag kan ta mig ned lite försiktigt. Tyvärr så är trottoaren riktigt dålig där nere så jag får välja den stora vägen igen och bilarna får återigen väja. Det är frågan vad polisen skulle säga eftersom det finns trottoar vid sidan men å andra sidan så var den inte användbar. Nåja, jag fryser riktigt mycket nu och det får liksom räcka för dagen. Uppskattningsvis så blev det en dryg halvtimme men det får jag kolla på klockan sen. Riktigt skönt med en varm dusch efter och nu dags för lite jobb igen då min lediga tid är över. Ikväll väntar Enklaresport Running Club, det ser jag fram emot! På jobbet så hade vi förresten återigen hjälp av IUG, dvs Idrott Utan Gränser. Och idag var det nog en av de värsta vi haft som varit med på både EM och VM samt är svensk mästare och då pratar vi simhopp men han visades oss gymnastik. Kul för ungarna att se och inspireras av.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards