Direktlänk till inlägg 2 maj 2017

Lite lättare träning - cykling och jogg

Av Niclas Bernhardsson - 2 maj 2017 21:00

Tisdag och det var dags att börja få igång cyklingen också. Och vädret har äntligen börjat bli bättre men hur länge skall man våga åka på det slitna bakdäcket? Vi köpte ju fel trainerdäck förut och har kört på våra vanliga däck och de slits ju extra snabbt på trainers. Mitt var iaf väldigt slitet så man får ju försöka att anpassa körningen lite. Det var iaf rätt segt mot Gnesta och väl framme så träffar jag en kollega som tröstar mig med att jag nog hade motvind. Det kan förklara att jag inte tyckte de där sakerna man skall ha över öronen fungerade. De som skall reducera brus. Från start till stopp fick jag knappt 24 km/h men det går liksom inte riktigt att jämföra då det är mycket små knixiga saker och väldigt branta backar på slutet. Hem gick det nog lite snabbare men har inte kollat ännu. Jag verkade få vinden i ryggen från början men den vände på slutet. Senare på kvällen var det klubbträning och då pratar vi löpning. Eftersom många kört långt i helgen blev det lite special med jogg och löpskolning. Hälsenan hade känts rätt bra under dagen men då jag skulle börja jogga så blev det värre och jag fick stanna flera gånger och stretcha. Jag passade på att "leka lite" och kastade några spjut men det var svårare än jag trodde och kastade man fel hände det ingenting. Pinsamt kort men roligt att prova. Sen försökte jag jogga lite igen men tappade lusten. Det kändes tungt och jag gav upp. Bara försöka köra lugnt ett tag och sköta kost och sömn nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 26 april 23:00

Fredag och jag kunde ligga lite längre då jag skulle ta gamla bilen in till Nyköping då den skulle besiktigas.  Så var man då iväg och fy f-n vilken skillnad det var att åka i den och vad hade hänt med vädret? Det var rejäl blötsnö och jag vågade i...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 25 april 23:00

Torsdag och jag började dagen med att fotografera tubklämman vi hade hemma för att göra något roligt av bilden. Mora Korgmakeri sponsrar ju vårat Trosa Ultra Backyard, aka TUBen! Så skulle jag senare försöka lösa något bra och roligt.  Till jobbet ...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards