Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Niclas utan koppel!

Av Niclas Bernhardsson - 30 juni 2015 19:00

Tisdag och klubbträningsdag men nu spelade ju även sveriges U21-killar EM-final! Så det gällde att inte såsa på och efter träningen. Men vart sjutton lade jag min Suunto! Klockan som dokumenterar all min träning och tävling. Nåja, jag fick ta mellantider med mobilen men den har ju sina problem och jag hade inte ändrat tiden innan skärmsläckaren slog på. Det blev lite problem helt enkelt men det skall ju inte störa träningen i sig. Väl framme, efter en stunds letande efter klockan, så samlas vi som kommit och det är, förutom jag och Ullis, Flaken Rainy, Putte och nya killen som jag ännu inte hittat ett bra namn till. Asch, vi kallar honom för Wesslan! Klara chanser att bli snabb som en vessla iaf! :-) Vi joggar bort mot Trossen-rakan då Putte undrar om han inte skall hämta en sprayflaska för att märka upp hundringarna och sagt och gjort. Vi andra fortsätter att jogga runt området där vi skall springa medan vi väntar på Putte. Vi passar på att märka upp hundringarna med lite från naturen som blommor och blad så går det fortare sen då Putte kommer. Sen kör vi en runda till då Putte kommer med flaskan och på hemvägen så körde vi löpskolning. Kanske lite kortare än normalt men några var slitna från Trosa Stadslopp och jag med. Så var det då dags och det var dags för "Olgor" Tanken var att jag skulle köra 8-10 snabbare, i snitt, på km-tiden jag hade under Trosa Stadslopp och en Olga är ju 2 km. Så rejält tufft och med lite olika farter runt själva snittfarten. Jisses! Jag kanske tog mig vatten över huvudet och jag startade även med huvudet under armen. Utan ngn klocka som kunde säga att det gick alldeles för fort och dessutom med klubbkompisar som sade fel farter. Givetvis i välmening då deras klockor "släpade". Tror jag hörde att det gick i 4-40-fart och sedan i 4.30-fart Men jag hade i snitt 4.17 på stadsloppet och nu gick det bra mycket fortare. Det kändes snarare som 3.40 och lite snabbare i början. Hmm, det gick åt helvete för fort iaf och tanken med Olgor, iaf "våra", är att springa 400 meter lite snabbare än tröskelfart och direkt på det 400 meter lite långsammare än tröskeln och de 400-ingarna skall diffa på 8 sekunder. Sen, utan stopp, likadant med 300-ingarna där det skiljer 6 sekunder osv. Dvs. totalt 2000 meter. Jag glömde att trycka av på min första 400-ing och den gick alltså alldeles för fort och sedan slog skärmsläckaren på några ggr så jag har inte mer koll än tiderna nedan. På min andra Olga, av tänkta 3, så börjar jag känna av baksida lår ganska kraftigt och det eskalerade på slutet så jag fick packa ihop och kom inte ens i mål på den andra. 1800 meter kommer jag och stapplade i mål på den. Ajdå! Men det känns bara rejält stelt och muskeln drog ihop sig rejält. Lite grand samma sak med högerbenet. Till slut hade jag stretchat ut så jag kunde jogga igång igen och allt känns bra igen! :-) Men men...


Sen kom vi då hem och slår på teven och matchen skulle precis till att börja. Jag hade inte gett landslaget mer än 5% men hoppades förstås. Portugal kändes alldeles för bra men vi lyckades till fullo med att inte gå bort oss och Portugal tilläts inte få ut fullt av sitt spel. Ah, jag är så imponerad och det här var bland det mäktigaste jag sett. Alla gjorde verkligen sitt yppersta och vad kul att det finns en framtid för svensk fotboll. Shit, vad roligt! Jag avslutade kvällen med att anmäla Enklaresport Running Club-deltagare till Hässelbyloppet. En av våra höjdare under året. Trosa Stadslopp är alltid högst men sedan är det Hässelbyloppet, tätt följt av Premiärmilen och Stockholm Marathon.


Uppjogg med löpskolning ca. 3 km

400 - 3.10,34 (totalt på första 400, 400)

400

300 - 1.11,88

300 - 2.05,57 på 300+200

200

200 - 52,08

100 - 24,79

100 - 26,84


400 - 1.31,64

400 - 1.39,11

300 - 1.15,63

300 - 1.18,21

200 - 51,31

200 - 53,48

.... :-0


Nedjogg ca. 1,5-2 km

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards