Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

Utbjuden på dejt!

Av Niclas Bernhardsson - 23 januari 2016 23:07

Idag hade jag fått strikta förhållningsorder på att vara ombytt och klar, med fin skjorta, klockan 12:30, eftersom Ullis hade bjudit ut mig på dejt. Och en hel del kunder var inbokade och även en liten specialkund, tillika vän, som skulle ha ett par specialskidor. Jag hittade en bra lösning och det blir spännande att höra resultatet. Det lät som hon skulle komma redan kl. 10:00. Då skulle förresten en annan vän, också numera vän, komma. Men han messade och sade att han skulle komma typ 10:30. Det blev ju ännu bättre. Men jag var lite orolig hur lång tid det skulle komma att ta att montera skidorna så jag började lite innan 10:00. Sagt och gjort. Det tog ungefär en halvitmme eftersom jag inte hittade alla verktyg och skruvar först. Sen hann jag dra några drag med sickeln också. Utöver det så var det ytterligare kunder vid både 11:00 och 12:00. Fullt ös alltså och jag hann precis göra mig iordning och fick t.o.m tacka nej till ett vallningsjobb. Snart så sitter vi i bilen och Ullis tar med mig till Södertuna slott, där hon har bokat bord. Och så trevligt och mysigt det var. Och så jädrans gott! Det liksom lekte i munnen och kanske gjorde själva stället sitt till också. Det kan klart rekommenderas. Sen kändes det som om magen protesterade rejält men det var det värt! :-)

Väl hemma så bara måste vi lägga oss en stund och jag tror säkert att båda somnar. Men Tim kommer in sen och ropar "-Zlatan!" Det är match och är det något jag inte gärna missar så är det när Zlatan spelar. Och PSG dominerar fullständigt men Zlatan börjar inte hundraprocentigt och slår bort en del bollar när PSG har momentum. Fast snart nog har han gjort 1-0 och det bara rullar på. Sen är det PSG show och speciellt Di Maria är grym i sina avslut och han gör två baljor. Grym match men lite tråkig då det inte blev någon direkt spänning.

Efter det är jag sugen på att träna lite men seghetoch brist på tid gjorde att det blev en  härlig återhämtningsdag istället. Och Pizza från Papas. Sämre kan man ha det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards